علی نژاد: فعالیت فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی باید گسترده تر گردد

به گزارش تور آلمان ارزان، معاون وزیر ورزش گفت: باید گستره جمعیتی اسکی و ورزش های زمستانی را توسعه دهیم و این نگاه که اسکی یک ورزش انحصاری است، باید اصلاح گردد و تغییر کند.

علی نژاد: فعالیت فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی باید گسترده تر گردد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت وزارت ورزش و جوانان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در ملاقات رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی گفت: در راستای توسعه رشته های زمستانی، وزارت ورزش و جوانان با تغییر اسم فدراسیون اسکی به فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی موافقت نموده است و خروجی این تغییر اسم باید گسترش رشته هایی باشد که فعالیتی در ایران نداشتند و یا کم توسعه بودند.

مهدی علی نژاد با اشاره به اینکه کشور ایران به لحاظ جغرافیایی نسبت به کشورهای منطقه شرایط و امکانات طبیعی مناسب تری دارد، گفت: باید از این فرصت خدادادی بهره بیشتری ببریم و گستره جمعیتی اسکی و ورزش های زمستانی را توسعه دهیم و این نگاه که اسکی یک ورزش انحصاری است، باید اصلاح گردد و تغییر کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد بازی های المپیک زمستانی که اسفند ماه در چین برگزار می گردد، توضیح داد: تا به امروز چهار سهمیه در اسکی آلپاین و صحرانوردی برای ایران در المپیک زمستانی قطعی شده، انتظار این است که نمایندگان کشورمان بتوانند رنکینگ دوره قبلی این بازی ها را ارتقا دهند و در بازی های زمستانی آسیا در سال 20222 سهمی از مدال طلای این بازی ها داشته باشند و این با برنامه ریزی درست و مدون قابل دسترس است.

در این جلسه، عباس نظریان مادوانی، رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی گزارشی از فعالیت های اجرا شده در سال 1399 و المپیاد استعدادیابی فدراسیون که به میزبانی استان البرز برگزار گردید را ارائه داد. نظریان مادوانی همچنین گفت: سال گذشته با وجود شرایط کرونایی لیگ را برگزار کردیم و سال 1400 هم بنا داریم ابتدا لیگ منطقه ای را در چهار گروه برگزار کنیم تا برترین های هر منطقه به لیگ ملی راه یابند. در راستای توسعه رشته های جدید و آشنایی مربیان با آخرین متدهای آموزشی، دعوت از مدرسان طراز اول اروپایی را در برنامه خود داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1867

به "علی نژاد: فعالیت فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی باید گسترده تر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: فعالیت فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی باید گسترده تر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید