عملیات اجرایی کارخانجات ذوب و پالایش مجتمع مس سونگون آغاز شد

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران/آذربایجان شرقی عملیات اجرایی کارخانجات ذوب و پالایش مجتمع مس سونگون با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان ورزقان آغاز شد.

عملیات اجرایی کارخانجات ذوب و پالایش مجتمع مس سونگون آغاز شد

در این مراسم، عملیات اجرایی فاز سه تغلیظ، کارخانجات ذوب، پالایشگاه و اسیدسولفوریک با ظرفیت تولید 100 هزار تن مس کاتدی آغاز شد که با بهره برداری از آن امکان تکمیل چرخه تولید در مجتمع مس سونگون فراهم می شود.

این طرح امکان اشتغال زایی برای 500 نفر به طور مستقیم و 2000 نفر به طور غیرمستقیم را فراهم کرده و با بهره برداری از آن، تا سرانجام سال جاری ظرفیت کارخانجات ذوب مس کشور به 400 هزار تن می رسد.

همچنین با بهره برداری از کارخانه ذوب مس سونگون در آینده، ظرفیت ذوب در شرکت مس به 500 هزار تن مس آندی حاصل از فرایند پیرومتالورژی خواهد رسید.

امروز عملیات اجرایی کارخانه فلوتاسیون سرباره مس سونگون با ظرفیت ورودی 900 تن سرباره در روز و با هدف افزایش بهره وری و بازیابی مس موجود در سرباره های ایجادشده در مراحل ذوب نیز آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین ساختمان اداری مرکزی مجتمع مس سونگون در زیربنای 10 هزار مترمربع جهت تجمیع خدمات اداری و مالی این مجتمع صنعتی به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 853

به "عملیات اجرایی کارخانجات ذوب و پالایش مجتمع مس سونگون آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی کارخانجات ذوب و پالایش مجتمع مس سونگون آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید