عواقب سیاست های ریاضتی بر بخش بهداشت یونان

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: یک نشریه آلمانی با استناد به تحقیق دانشگاه کمبریج لندن، به عواقب فاجعه بار سیاست های سخت ریاضتی تحمیل شده به یونان بر بخش سلامت این کشور اطلاع داد.

عواقب سیاست های ریاضتی بر بخش بهداشت یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از هفته نامه اشترن، اقدامات ریاضت مالی سخت در یونان در سیستم سلامت این کشور عواقب وحشتناک و فاجعه باری را به بار آورده است.

تروئیکای اروپایی متشکل از کمیسیون اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول تا به حال دو بار بسته یاریی برای یونان در نظر گرفته است که ارزش آن حدود 240 میلیارد یورو بوده است و در نهایت سیاست های ریاضتی سخت و کاهش شدید بودجه و کنترل آن را به دولت یونان تحمیل نموده است. به گونه ای که آتن باید در ازای دریافت این یاری ها از بسیاری از مخارج غیر ضروری خود صرف نظر کند.

دانشگاه کمبریج در لندن به آنالیز عواقب این سیاست های ریاضتی اجباری بخصوص روی بخش سلامت یونان پرداخته و اعلام نموده است که این سیاست ها به کاهش هزینه های دولت یونان همچنین در بخش سلامت این کشور منجر شده است. بر این اساس تنها شش درصد از فراوری ناخالص ملی یونان در بخش سلامت این کشور هزینه می گردد و در هیچ کشور اروپایی که تا قبل از سال 2004 عضو این اتحادیه بوده است، این هزینه پایین در بخش سلامت وجود نداشته است.

بر اساس این آنالیز سیاست های ریاضتی به حدی افراطی بوده است که عواقب مستقیمی بر وضعیت سلامت مردم این کشور داشته است.

بر اساس این آنالیز بودجه بیمارستان ها در یونان از سال 2008 به بیش از یک چهارم کاهش پیدا نموده، در حدی که بخصوص در مناطق روستایی وسایل پزشکی و دارو کمیاب شده است. بر اساس قوانین زیادی که تصویب شده است بخش اعظم هزینه های درمان به بیماران واگذار شده است. این مسئله بخصوص افراد مسن در یونان را تحت تاثیر قرار داده است. بیش از هشتصد هزار نفر هم بدون بیمه هستند.

بخصوص در زمینه پیش گیری از اعتیاد تاثیرات سیاست های ریاضتی در یونان بسیار واضح است. تنها بین سال های 2009 و 2010 یک سوم پروژه های اجتماعی در این زمینه لغو شد. کارگران خیابانی در این مدت سرنگ تمیز کم تری در سطح خیابان ها توزیع کردند.

عواقب چنین شرایطی در آمارها دیده می گردد. در سال 2009 بر اساس اطلاعات عمومی 15 فرد وابسته به مواد مخدر در یونان به ویروس ایدز مبتلا شدند، در حالی که سه سال بعد از آن 484 نفر به چنین ویروسی مبتلا شدند.

از طرفی به دلیل کاهش برنامه های یونان برای کشتار پشه ها برای اولین بار و بعد از 40 سال در این کشور انتقال ویروس مالاریا دیده شده است.

تاثیرات و عواقب غیر مستقیم سیاست های ریاضتی بر بخش سلامت جامعه یونان نیز قابل توجه است. بیکاری بالا و پایین آمدن استانداردهای زندگی در این کشور سبب افزایش بیماری های روحی و روانی در یونان شده است، به گونه ای که سیستم بهداشت و سلامت یونان دیگر گنجایش شمار بیشتر از این نوع بیماران را ندارد، چرا که در بخش نگهداری از این نوع بیماران روانی ساعت اداری و حمایت ها کاهش پیدا نموده است. در سایه چنین شرایطی بین سال های 2007 و 2011 در یونان 45 درصد خودکشی بیشتر وجود داشت.

آمارهایی هم که در این گزارش درباره وضعیت بهداشت و سلامت نوزادان آمده است وحشتناک است. از زمان آغاز بحران در یونان تولد نوزادان با وزن کم 19 درصد، تولد نوزادان مرده 21 درصد و مرگ و میر نوزادان در کل حدود 43 درصد افزایش داشته است.

به گفته نویسندگان این آنالیز، این مسائل به جای اینکه شناخته گردد هم از طرف دولت یونان و هم از طرف یاری کنندگان در تروئیکای اروپایی تکذیب می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 469

به "عواقب سیاست های ریاضتی بر بخش بهداشت یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عواقب سیاست های ریاضتی بر بخش بهداشت یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید