فرصت آخر برای خرید گرانقیمت یحیی ، قلم قرمز گل محمدی روی نام سه خرید عجیبش

به گزارش تور آلمان ارزان، یحیی گل محمدی از زمان حضورش در پرسپولیس خریدهای عجیبی برای این تیم انجام داده است.

فرصت آخر برای خرید گرانقیمت یحیی ، قلم قرمز گل محمدی روی نام سه خرید عجیبش

به گزارش خبرنگاران یحیی گل محمدی بعد از خداحافظی کالدرون از پرسپولیس به نیمکت محبوب خودش بازگشت. او در این سالها اگر چه پیروز شده که دو بار سرخ ها را قهرمان لیگ برتر ایران کند و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد اما با این حال نقدها زیادی از او در مورد خرید بعضی از بازیکنان داخلی و البته مجموع خرید های خارجی اش وجود دارد.

گل محمدی در فصل اول حضورش در جمع سرخ ها که به نیم فصل لیگ 98-99 باز می گردد در همان بدو ورود به پرسپولیس خواستار جذب آنتونی استوکس و اوساگونا شد.

دو مهاجمی که اولی با یک قرارداد عجیب و مشکوک بعد از دریافت 150 هزار دلار فراری شد و در نهایت بعد از ادعاهای پوشالی محمدحسن انصاری فرد مبنی بر گرفتن غرامت پیروز شد تا سرخ ها را در فیفا هم محکوم کند و 80 هزار دلار دیگر هم به جیب بزند.

داستان اوساگونا هم با همان نیم فصل افتضاحش در جمع بازیکنان پرسپولیس به خاتمه رسید. بازیکنی که تنها خاطره سرخ ها از او پنالتی فضایی اش در دربی جام حذفی است.

گل محمدی اما بعد از جذب این دو بازیکن در فصل بعد سراغ بازیکنان داخلی رفت و با چند خرید خوب پیروز شد سرخ ها را دوباره قهرمان لیگ کند و البته به فینال آسیا هم برساند.

وسوسه دوباره یحیی برای خریدهای عجیب

اما وسوسه خرید بازیکنان خارجی باعث شد تا یحیی این بار یکی از عجیب ترین تصمیمات دوران مربی گری اش در پرسپولیس را بگیرد.

جذب همزمان دو بازیکن تاجیکستانی در ابتدای فصل گذشته اتفاق غیرمنتظره ای بود که سرمربی پرسپولیس به شدت از این تصمیم دفاع کرد و گفت: این بازیکنان آینده خوبی در فوتبال آسیا خواهند داشت اما در نهایت منوچهر صفروف بعد از چند نمایش نا امید کننده از جمع سرخ ها جدا شد و هنانوف هم به یک نیمکت نشین در این تیم تبدیل شد. مدافع تاجیک اگر چه در این فصل نمایش بهتری داشته اما او فصل قبل در چند بازی پراشتباه ظاهر شد و یکی از این اشتباهاتش به قیمت از دست رفتن جام حذفی شد.

خرید دو 2بازیکن از تاجیکستان اما خاتمه انتخاب های عجیب یحیی نبود و این بار سرمربی پرسپولیس برای حل مشکل خط حمله اش سراغ تمیروف ازبکستانی رفت که ضرباتش به همه جا می رفت به جز دروازه رقبا. او در نهایت با یک جشن همه جانبه برای گلزنی در بازی با ذوب آهن از جمع سرخ ها جدا شد تا راهی پیکان گردد. خرید عجیبی که همچنان به سوژه طنز طرفداران پرسپولیس است.

تنها شانس نجات گل محمدی فرار کرد

اما یحیی گل محمدی که چوب خط خرید های خارجی و حاشیه سازش برای پرسپولیس پر شده بود سال جاری سراغ لوکادیا رفت. بازیکنی که البته او هم جایگزین انتخاب اصلی یحیی یعنی کاسیانو شده بود.

لوکادیا که گفته می گردد با اصرار مدیران پرسپولیس جذب این تیم شد اگر چه آمار خوبی در گلزنی برای پرسپولیس ثبت کرد اما بعد از اتفاقتی که در ایران رخ داد ترجیح داد تا چمدانش را ببندد و تهران را ترک کند. در مورد دو مهاجم بعدی سرخ ها هم چیزی نمی گردد گفت جز مصدومیت های تکراری و البته دور کردن سرخ ها از قهرمانی در مهم ترین بازی فصل.

دیاباته که این فصل حضورش در فهرست بازی می تواند برای طرفداران پرسپولیس خبری غیرعادی تلقی گردد و پریرا هم که تا به امروز مهم ترین تاثیرش را در بازی فینال لیگ به نفع رقیب سرخ ها بر جای گذاشته است. مهاجم برزیلی در واقع شاید تنها یکی دو شانس دیگر در ادامه فصل داشته باشد تا اینکه سرخ ها را مجاب کند برا فصل آینده او را نگه دارند. هر چند این بازیکن قراردادی یک سال و نیمه با سرخ ها دارد.

با این حال نگاهی به فهرست خریدهای یحیی گل محمدی نشان می دهد سرمربی سرخ ها تقریبا در تمام انتخاب هایش برای سرخ ها مرتکب اشتباه شده است. اشتباهاتی که به جز ضربه های مالی به باشگاه باعث از میان رفتن اعتبارش در میان طرفداران پرسپولیس هم شده است.

قلم قرمز یحیی روی نام 3 خرید خارجی (اوساگونا، تمیروف و صفروف) و نارضایتی طرفداران از عملکرد دیاباته و پریرا و البته فراری شدن لوکادیا و استوکس ماحصل انتخاب های گل محمدی برای پرسپولیس است. آیا سرمربی پرسپولیس فرصت جبران این اشتباهات را در ادامه خواهد داشت؟

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1401 بروزرسانی: 26 اسفند 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2438

به "فرصت آخر برای خرید گرانقیمت یحیی ، قلم قرمز گل محمدی روی نام سه خرید عجیبش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت آخر برای خرید گرانقیمت یحیی ، قلم قرمز گل محمدی روی نام سه خرید عجیبش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید