فقط سفرهای برنامه ریزی شده در نوروز 1400 انجام می گردد

به گزارش تور آلمان ارزان، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در سال های گذشته از بیش از یک ماه گذشته امکان پیش خرید بلیت وجود داشت اما سال جاری دیگر پرواز فوق العاده یا در نظر دریافت ناوگان ویژه برای پاسخگویی به سفرهای نوروزی نخواهیم داشت و فقط سفرهای برنامه ای انجام می گردد.

فقط سفرهای برنامه ریزی شده در نوروز 1400 انجام می گردد

شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی، درباره برگزاری سفرهای نوروزی با توجه به شرایط کرونایی گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، فرایند سفرهای نوروز 1400 برای حفظ سلامت مردم تغییر خواهد نمود تا انگیزه مردم برای سفر کاهش یابد.

وی تاکید نمود: طرح سفرهای نوروزی مانند سال های گذشته به اجرا نمی رسد اما ناوگان حمل و نقل عمومی آمادگی انجام سفرهای ضروری را خواهند داشت و برنامه ریزی ها در راستای پاسخگویی به انجام سفرهای ضروری در این ایام است.

آدم نژاد با بیان اینکه با تشدید نظارت ها برخورد با متخلفان در رعایت پروتکل های بهداشتی جدی و محکم خواهد بود و بر این موضوع تاکید داریم، گفت: پروتکل های بهداشتی اعم از ضدعفونی ها و گندزدایی در شقوق حمل و نقل به صورت مستمر انجام خواهد گرفت. تمام پروتکل های بهداشتی و مقررات پیشگیری از شیوع کرونا در بخش ضدعفونی ناوگان، استعلام گیری از شرایط سلامت مسافران، فاصله گذاری اجتماعی و ... سختگیرانه به اجرا می رسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش فروش بلیت مانند نوروزهای قبل از سال 99 انجام نخواهد شد، ادامه داد: در سال های گذشته از بیش از یک ماه گذشته امکان پیش خرید بلیت وجود داشت اما سال جاری دیگر پرواز فوق العاده یا در نظر دریافت ناوگان ویژه برای پاسخگویی به سفرهای نوروزی نخواهیم داشت و فقط سفرهای برنامه ای انجام می گردد.

وی اضافه کرد: هر چند در سال های گذشته ویژه ایام نوروز، ظرفیت ناوگان را افزایش می دادیم سال جاری فقط سفرهای برنامه ای مدهای مختلف حمل و نقل انجام می گردد.

آدم نژاد تاکید نمود: البته در حال حاضر ممنوعیتی برای خرید و فروش بلیت نوروزی وجود ندارد و مانند سایر ایام سال، متقاضیان می توانند نسبت به تهیه انواع بلیت البته پس از استعلام گیری از شرایط سلامت شان، اقدام نمایند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم صدور بلیت برای مسافران مبتلا به کرونا به وسیله سامانه استعلام سلامت شناسایی شدند، گفت: طبق آخرین گزارش ها از مجموعه حمل و نقل عمومی کشور برای 4 هزار و 830 نفر بلیت صادر نشده است.

وی همچنین درباره پیشنهاداتی مانند انجام تست فوری برای مسافران نوروزی گفت: درباره موضوعاتی مانند .انجام تست فوری از مسافران منتظر تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. احتمالا در فرایندهایی از تست فوری استفاده خواهیم کرد اگر تست فوری الزامی گردد فرایند استعلام گیری از سلامت مسافران قبل از فروش بلیت تغییر خواهد نمود.

آدم نژاد با اشاره به موضوع ارایه تست منفی جعلی کرونا در بعضی از مرزهای کشورمان تاکید نمود: توزیع و تهیه تست جعلی مربوط به داخل کشور نمی گردد،اخباری که از تست جعلی منتشر شد مربوط به خارج از مرزهای ایران است که وزارت بهداشت تهمیدات لازم برای جلوگیری از این موضوع را انجام داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در فرودگاه امام هم تست 96 ساعته منفی را چک می کنیم و موارد مشکوک را تست مجدد می گیریم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1733

به "فقط سفرهای برنامه ریزی شده در نوروز 1400 انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط سفرهای برنامه ریزی شده در نوروز 1400 انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید