فوتبال در زمانه کرونا ، نبرد قهرمانان جام جهانی با رئیس جمهوری پرحاشیه برزیل

به گزارش تور آلمان ارزان، دو ستاره فوتبال برزیل که با تیم ملی این کشور قهرمان جام جهانی 1994 آمریکا شدند، برای مبارزه با برنامه ها و اقدام های ژاییر بولسونارو در دوران شیوع کرونا بار دیگر به میدان آمدند.

فوتبال در زمانه کرونا ، نبرد قهرمانان جام جهانی با رئیس جمهوری پرحاشیه برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، رای و مائورو سیلوا از ستون های تیمی بودند که در 1994 با سرمربیگری کارلوس آلبرتو پریرا چهارمین قهرمانی جام دنیای را برای مردمان سرزمین قهوه و سامبا به ارمغان آوردند. در شرایطی که تصمیم های عجیب رئیس جمهوری برزیل در مبارزه با کرونا انتقاد همگان را برانگیخته، این فوتبالیست های پیشین و قهرمانان دنیا هستند که برای به چالش کشیدن باورهای بولسونارو درباره بیماری کووید-19 دوباره وارد میدان شده اند.

رئیس جمهوری پرحاشیه برزیل مدتی پیش در کوشش برای به میدان آوردن دوباره بازیکنان و تیم های فوتبال گفته بود: بسیاری از مردم در حوزه فوتبال دوست دارند به زمین بازگردند، چرا که بیکاری تا پشت در باشگاه ها آمده است. بازیکنان فوتبال حتی اگر به ویروس کرونا مبتلا شوند هم خیلی کم محتمل است بمیرند. این به خاطر آمادگی بدنی آنهاست. فوتبالیست ها ورزشکارند و با ویروس از بین نمی فرایند.

رای که در دهه 1990 عضو تیم فوتبال پاریسن ژرمن فرانسه بود و حالا ریاست باشگاه سائوپائولو را بر عهده دارد، از این دیدگاه بولسونارو به دنیای فوتبال و بازیکنان به شدت شاکی است. ستاره پیشین فوتبال برزیل می گوید: او وظیفه نشناس است و آشکارا آیین نامه های سازمان بهداشت دنیای را در مبارزه با شیوع کرونا زیر پا می گذارد. ما خواهان کناره گیری رئیس جمهوری برزیل هستیم و معتقدیم او در میانه یک بیماری دنیاگیر از عمد به بحران های سیاسی دامن می زند.

از سوی دیگر، هستند فوتبالیست هایی که به باورهای بولسونارو درباره بازگشایی دوباره رقابت های ورزشی اعتقاد دارند. کایو ریبیرو، بازیکن پیشین سائوپائولو و تیم ملی برزیل و مفسر فعلی یکی از آنهاست که می گوید: من حرف های رای را نمی پسندم. چون بیشتر درباره سیاست می گوید و کمتر درباره فوتبال و ورزش. وقتی او پای استعفا و کناره گیری و پر شدن بیمارستان ها از بیماران را به میان می کشد، من احساس می کنم دارد از منافع خودش دفاع می نماید.

اینکه ریبیرو معتقد است ورزشکاران باید صرفا در حوزه تخصصی خود حرف بزنند و کاری به دنیای سیاست نداشته باشند، موافق و مخالف دارد. یکی از مخالفان والتر کاساگرانده است؛ بازیکن قدیمی فوتبال برزیل و همبازی دکتر سوکراتس (برادر عظیم تر رای) که می گوید: به گمان من حق مطلقا با رای است. من هم مخالف بازگشت فوتبال به استادیوم ها در شرایط امروز هستم. وقتی هر روز آمار مرگ و میر بالا می رود، فکر کردن به این چیزها احمقانه است.

مائورو سیلوا هم که همبازی رای در جام دنیای 1994 بوده و حالا نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایالت سائوپائولو است، پشت دوست پیشین خود درمی آید. او معتقد است تصمیم فدراسیون بر این است که فوتبال فقط با رای مستقیم مسئولان ایالتی از سر گرفته می گردد. سیلوا در عین حال کاملا آشکار از رای حمایت می نماید و می گوید: همه مردم این حق را دارند که درباره هر چیزی اظهار نظر نمایند و باورشان را بر زبان بیاورند.

نکته جالب اینکه مسئولان وزارت بهداشت برزیل کاملا نظری مخالف رئیس جمهوری دارند و به فدراسیون فوتبال این کشور اعلام نموده اند درهای استادیوم ها در شرایط فراگیری بحران کرونا باید بسته بماند. 38 نفر از اعضای باشگاه فلامینگو از جمله سه بازیکن قهرمان لیگ سراسری برزیل به ویروس کرونا مبتلا شده اند و جنگ بر سر از سرگیری رقابت های فوتبال هم در برزیل هنوز مانند خود بیماری کووید-19 به اوج نرسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1100

به "فوتبال در زمانه کرونا ، نبرد قهرمانان جام جهانی با رئیس جمهوری پرحاشیه برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال در زمانه کرونا ، نبرد قهرمانان جام جهانی با رئیس جمهوری پرحاشیه برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید