قطر: همواره آماده تبادل نظر و مذاکره بدون شرط هستیم

به گزارش تور آلمان ارزان، سفیر قطر در ترکیه تأکید کرد هر طرح صلحی با کشور های محاصره کننده دوحه، باید به لغو محاصره قطر منجر گردد و بر اساس احترام به حاکمیت این کشور باشد.

قطر: همواره آماده تبادل نظر و مذاکره بدون شرط هستیم

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سالم مبارک آل شافی سفیر قطر در ترکیه تأکید کرد که منطقه خاورمیانه در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند انسجام و همکاری است.

آل شافی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که کشور های محاصره نماینده قطر، با اقدامات سازمان یافته در کوشش بودند که این کشور را به حاشیه برانند، آن را منزوی و متهم به حمایت از تروریسم نمایند.

وی در عین حال گفت که قطر از هر گونه طرح صلح واقعی برای لغو این محاصره، استقبال می نماید.

سفیر قطر همچنین تأکید کرد که هر طرح صلحی باید به لغو محاصره قطر منجر گردد، به حاکمیت این کشور احترام بگذارد، مانع از مداخله در امور داخلی گردد و بر اساس حقوق بین الملل و مساوات بین کشور ها باشد.

آل شافی با تأکید بر اینکه ما همواره آماده مصاحبه و مذاکره بدون شرط هستیم، توضیح داد: در هر طرحی باید این مسئله مد نظر قرار گیرد که کشور قطر نمی تواند بپذیرد که حاکمیتش نقض گردد و هیچ گونه قیمومیت یا دیکته ای را از هیچ طرفی قبول نمی نماید.

وی درباره احتمال خروج قطر از شورای همکاری کشور های حاشیه خلیج فارس گفت: محاصره ظالمانه به اهداف خود دست نیافت، ولی اعتبار شورای همکاری خلیج [فارس]را زیر سؤال برد، ولی با این وجود ما همچنان پایبند این شورا هستیم که معنای خود را از دست داده است.

در ژوئیه سال 2017، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و تمامی گذرگاه های هوایی، دریایی و زمینی خود با این کشور را مسدود کردند.

کویت بار ها کوشش نموده که بین این کشور ها و قطر میانجیگری کند، ولی تا کنون پیروز نشده است این کشور ها را به شرایط سابق بازگرداند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1162

به "قطر: همواره آماده تبادل نظر و مذاکره بدون شرط هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر: همواره آماده تبادل نظر و مذاکره بدون شرط هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید