لاوروف: هیچ اقدامی در رابطه با اوضاع داخلی افغانستان انجام نخواهیم داد

به گزارش تور آلمان ارزان، وزیر خارجه روسیه با اشاره به وخامت اوضاع در مرز تاجیکستان، گفت: تا زمانی که درگیری ها در داخل خاک افغانستان باشد و امنیت متحدان ما در آسیای مرکزی را تحت تأثیر قرار ندهد، مسکو هیچ اقدامی در این رابطه انجام نخواهد داد.

لاوروف: هیچ اقدامی در رابطه با اوضاع داخلی افغانستان انجام نخواهیم داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز آدینه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در انتها مذاکراتش با وزیر امور خارجه هند خاطرنشان کرد، تا زمانی که وخامت اوضاع در افغانستان تأثیری بر شرایط امنیتی متحدین مسکو در منطقه آسیای مرکزی نگذارد، طرف روسی دست به هیچ اقدامی در این رابطه نخواهد زد.

لاوروف گفت: در رابطه با ادامه درگیری های نظامی در افغانستان و فقدان فرایند سیاسی در حل و فصل اوضاع، آنچه در داخل مرزهای افغانستان می گذرد، تنها از آن جهت مورد نگرانی ماست که شرایط امنیتی در داخل خاک کشورهای متحد ما در آسیای مرکزی را تحت تأثیر قرار ندهد. و این واقعیت که نیروهای طالبان پست های مرزبانی در خطوط مرزی افغانستان با ایران و تاجیکستان را به کنترل خود درآورده اند، فعلاً تنها در خاک افغانستان است و ما قصد اتخاذ هیچ تدابیری را نداریم و تنها بر درخواست قبلی خود در مورد حل و فصل سیاسی هرچه سریع تر مسائل در این کشور، بطوری که از منافع همه افغان ها حمایت کند، تأکید می کنیم.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد که مقامات مسکو در حال حاضر نگران تشدید اقدامات نظامی در خطوط مرزی افغانستان و تاجیکستان هستند و فرایند اوضاع را با دقت زیر نظر دارند. وی اضافه نمود، روسیه خواستار آن است تا توافقات اجرا شده بین آمریکا و جنبش طالبان اجرا شوند که قرار بود با میانجی گری واشنگتن، اقداماتی برای عادی سازی اوضاع در افغانستان انجام گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1932

به "لاوروف: هیچ اقدامی در رابطه با اوضاع داخلی افغانستان انجام نخواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: هیچ اقدامی در رابطه با اوضاع داخلی افغانستان انجام نخواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید