مافیای واردات اجازه فراوری نمی دهد، مدیران جسور پای کار بیایند

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران/کرمان رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات چالش اصلی ما است و پورسانت های واردات به عنوان اصلی ترین عامل، دست ما را در حوزه فراوری داخلی باز گذاشته تا راستا حرکت به سمت فراوری واقعی برود و این در حالی است که مافیای واردات اجازه فراوری نمی دهد لذا ضرورت دارد که مدیران جسور پای کار بیایند.

مافیای واردات اجازه فراوری نمی دهد، مدیران جسور پای کار بیایند

دکتر محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز پنجشنبه 14 اسفندماه در مراسم افتتاح نمایشگاه نهضت فراوری، بومی سازی و صادرات کرمان اظهار کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان قبل از انقلاب راه اندازی شد و آمریکائی ها آنجا حضور داشتند تا شرکت مس را اداره نمایند و کوچکترین اطلاعات و دانش فنی برای اداره شرکت، ساخت قطعات و ... در اختیار ایرانیان قرار نمی دادند اما امروز قضیه متفاوت شده است و با شرکت های دانش بنیان توانمند در استان کرمان و کشور آمادگی فراوریات بسیاری از قطعات کارخانجات را دارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان نمود: مجلس با بضاعت خود از فعالیت های فراوریی بخش خصوصی حمایت و در راستای برطرف مسائل این حوزه ازجمله بانکی و مالیاتی و سایر موارد اقدام می نماید و این اقدامات در گذار ایران از گردنه سخت تحریم ها خود را نشان می دهد.

وی اضافه نمود: آمریکا کاری نبوده که علیه ایران انجام ندهد و فشار حداکثری رییس جمهور پیشین این کشور بر ایران در جهان نمونه نداشت که با این وجود جهت اقتدار جمهوری اسلامی به واسطه پایمردی مردم و مجاهدت صنعتگران و فراوری برای عزت کشور و گذار از این دوره موثر است.

پورابراهیمی اضافه نمود: ظرفیت احتیاجسنجی کالاهای مورد احتیاج و فراوری آن در استان کرمان وجود دارد لذا درخواست داریم که این ظرفیت ها را با مدلی پیروز و توانمند عملیاتی کنیم که آن را به کشور نیز گسترش دهیم.

وی ادامه داد: سالانه میانگین 800 میلیون دلار واردات الکترود گرافیکی برای صنعت فولاد کشور داریم لذا در زمانی که تراز تجاری ایران با 35 میلیارد دلار بسته می گردد، این رقم، عدد پایینی نیست. بسیاری از این محصولات مورد احتیاج صنعت فولاد کشور وارداتی است و استان کرمان می تواند 25 درصد این ظرفیت را جذب و فراوری کند.

رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واردات چالش اصلی ما است و پورسانت های واردات به عنوان اصلی ترین عامل، دست ما را در حوزه فراوری داخلی باز گذاشته تا جهت حرکت به سمت فراوری واقعی برود و این در حالی است که مافیای واردات اجازه فراوری نمی دهد لذا ضرورت دارد که مدیران جسور پای کار بیایند.

پورابراهیمی عنوان نمود: تمامی لاستیک خودروهای فوق سنگین تراک ها به عنوان احتیاج امروز صنایع و معادن کشور، وارداتی و سالانه عددی قابل توجه ارزبری از کشور دارد، در حالی که شرکت های لاستیک ما جزو هشت رتبه برتر جهان هستند و امکان فراوری این محصولات داخل کشور وجود دارد اما هیچ شرکتی در این راستا اقدام نمی نماید که باید با احتیاجسنجی این اقلام را فراوری کنیم.

وی اضافه نمود: باید با برقراری ارتباط پارک علم و فناوری و صنعت، بومی سازی و تجهیز شرکت های دانش بنیان کشور، تقویت گردد.

رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایش نمونه های فراوری شده داخلی به شرکت ها به وسیله نمایشگاه نهضت فراوری کرمان کارنامه پیروزی دارد که نشان می دهد جمهوری اسلامی با وجود کارشکنی آمریکایی ها و تحریم ها، توانمندی فراوری احتیاج خود را دارد.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا از برجام خارج و تعهدات خود را اجرا نکرد و با ادبیاتی سخیف اعلام می نماید که پس از بازگشت ایران به برجام، تعهدات خود را رعایت می کنیم، در حالی که خودشان در ابتدا از برجام خارج شدند.

وی تاکید نمود: راه مواجهه با دشمنان با ادبیات سخیفشان این است که روی پای خود بایستیم و صنعت کشور را با اتکا به بومی سازی پیش ببریم.

رییس کمیسیون مالی مجلس با بیان اینکه پاسخ آمریکا را با بومی سازی و صادرات و جهش فراوری خواهیم داد، اظهار داشت: حتی بعضی از مسئولان آمریکا می گویند با اوضاع جدید باید مذاکره کنیم و در این شرایط هر هفته ممکن است که تعهدات هفته قبل خود را به علت گذشت زمان رعایت ننمایند، پس قابل اعتماد نیستند و پاسخ آمریکا را با توسعه اقتصاد دانش بنیان و رشد مالی خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1742

به "مافیای واردات اجازه فراوری نمی دهد، مدیران جسور پای کار بیایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مافیای واردات اجازه فراوری نمی دهد، مدیران جسور پای کار بیایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید