معاون بایدن خطاب به مهاجران: به سوی مرزهای آمریکا نیایید

به گزارش تور آلمان ارزان، معاون رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی از مهاجران آمریکای مرکزی خواست تا در کشورهای خود بمانند و به سوی مرزهای ایالات متحده نیایند.

معاون بایدن خطاب به مهاجران: به سوی مرزهای آمریکا نیایید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در جریان نخستین سفر خارجی اش از مهاجران آمریکای مرکزی خواست تا به جای آمدن به سوی مرزهای ایالات متحده، در کشورهای خود بمانند.

بر اساس این گزارش، مهمترین هدف از سفر هریس به کشورهای آمریکای مرکزی، تاکید مجدد بر روابط محبت آمیز واشنگتن با کشورهای منطقه و یافتن راهکارهایی برای کاهش مهاجرت است. بدتر شدن شرایط زندگی در کشورهای آمریکای مرکزی موجب شده تا تعداد زیادی از مهاجران و پناهجویان به سوی مرزهای آمریکا حرکت کنند.

کامالا هریس گفت: می خواهم بر این مساله تاکید کنم که هدف از تلاش ما کمک به مردم گواتمالا است تا امید به زندگی را در وطن خودشان پیدا کنند. در عین حال می خواهم به مهاجرانی که قصد دارند سفر خطرناک به سوی مرز آمریکا و مکزیک را آغاز کنند به طور شفاف بگویم که نیایید، نیایید.

راهبرد دولت بایدن در قبال آمریکای مرکزی فاصله زیادی با سیاست های دولت ترامپ دارد.

البته جمهوریخواهان به شدت از سیاست های مهاجرتی دولت بایدن انتقاد کرده و اتخاذ سیاست های فعلی را عامل اصلی رشد فزاینده مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک ارزیابی می کنند.

الکساندریا اوکازیو کورتس، عضو دموکرات کجلس کنندگان در واکنش به سخنان کامالا هریس در توئیتر نوشت: دیدن این نا امیدکننده است.

اولاً، درخواست پناهندگی در هر مرز ایالات متحده 100 درصد روشی قانونی برای ورود به آمریکاست.

ثانیا، ایالات متحده دهه ها به تغییر رژیم و ایجاد بی ثباتی در آمریکای لاتین کمک کرده است. ما نمی توانیم خانه شخصی را به آتش بکشیم و سپس او را به خاطر فرار، مقصر بدانیم.

هریس در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور گواتمالا راهکارها و تدابیر جدیدی را گفت، از جمله تشکیل یک نیروی مشترک برای مقابله با قاچاق انسان.

وی افزود: آمریکا در بخش کشاورزی و مسکن سرمایه گذاری خواهد کرد و از کارآفرینان در گواتمالا حمایت می کند.

کاخ سفید نیز اعلام کرده است که طی 4 سال بیش از 48 میلیون دلار برای رونق فرصت های اقتصادی در گواتمالا سرمایه گذاری خواهد کرد.

هریس همچنین از برنامه آمریکا برای ارسال 500 هزار دوز واکسن کرونا به گواتمالا خبر داده است.

وی قرار است به گواتمالا و مکزیک سفر کند. این سفر پس از اظهارات جو بایدن در ماه مارس انجام می شود که از هریس خواسته بود هدایت تلاش های دولت برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی و هجوم مهاجران و پناهجویان خارجی به مرزهای جنوبی ایالات متحده را بر عهده بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1895

به "معاون بایدن خطاب به مهاجران: به سوی مرزهای آمریکا نیایید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون بایدن خطاب به مهاجران: به سوی مرزهای آمریکا نیایید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید