موسوی لارگانی: سرقت اطلاعات ایرانیان تلگرام نتیجه کوتاهی وزارت ارتباطات است ، عزمی در دولت برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات نیست

به گزارش تور آلمان ارزان، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: قطعا این دست اتفاقات نتیجه کوتاهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که باعث شده است این اطلاعات به سرقت برود و به نظر من یک مقدار باید در حفظ اطلاعات ایرانی ها در فضای مجازی دقت بیشتری صورت بگیرد.

موسوی لارگانی: سرقت اطلاعات ایرانیان تلگرام نتیجه کوتاهی وزارت ارتباطات است ، عزمی در دولت برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات نیست

سید ناصر موسوی لارگانی، کننده فلاورجان و عضو فراکسیون کنندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره هک تلگرام گفت: همان طور که می دانید سرورهای پیام رسان تلگرام در خارج از کشور هست و ما به این سرورها دسترسی نداریم همین موضوع باعث شده است که اطلاعات میلیون ها ایرانی به دست بیگانگان بیفتد.

وی ادامه داد: اکنون هم ما شاهد هستیم این پیام رسان در پوسته فارسی های خود دچار هک شده است و اطلاعات 42 میلیون کاربر ایرانی به سرقت رفته است و از وزارت ارتباطات این انتظار هست که درباره این اقدامات یک تدابیر امنیتی ایجاد کند تا شاهد این طور اتفاقات نباشیم.

عضو فراکسیون کنندگان ولایی مجلس گفت: قطعا این دست اتفاقات نتیجه کوتاهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که باعث شده است این اطلاعات به سرقت برود و به نظر من یک مقدار باید در حفظ اطلاعات ایرانی ها در فضای مجازی دقت بیشتری صورت بگیرد.

لارگانی شرح داد: نکته دیگر این است که ما باید در بحث پیام رسان های داخلی خوب عمل کنیم و اقدامی انجام بدهیم که این پیام رسان ها تقویت بشوند که متاسفانه این اتفاق صورت نگرفته است که همین موضوع باعث شده است که استقبال آن طور که باید باشد نشده است.

وی با بیان اینکه اگر وزارت ارتباطات در این عرصه به کمک نیاز دارد از ظرفیت های داخلی استفاده کند. شرح داد: در کشور ظرفیت های خوبی در این فضا ها داریم مثلا اگر دست شرکت های دانش بنیان ها را باز بگذاریم و به کمک این شرکت ها برویم قطعا می توانند در زمینه های مختلف به کمک کشور بیایند.

عضو فراکسیون کنندگان ولایی ادامه داد: وقتی دانشمندان هسته ای کشور می توانند به علوم هسته ای دست پیدا کنند که دشمنان این مرز و بوم تصور نمی کردند که یک روزی ایران به دانش هسته ای دست پیدا کند یا دانشمندان دفاعی کشور با تولید موشک های تقطه زن یا ادوات مختلف دیگر، قطعا اگر مسئولین دولتی علی الخصوص وزارت ارتباطات کمک های لازمی را انجام بدهد می توان در فضای مجازی هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این کننده مجلس گفت: باید یک مقداری دقت بیشتری هم از سوی مسئولین ذی ربط صورت بگیرد در مسائلی مانند تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و... که ارتباط کاربران ایرانی با آن ها زیاد است و ممکن است اطلاعات سری و محرمانه کشور از این فضا در اختیار بیگانگان قرار بگیرد.

لارگانی با اشاره به شبکه ملی اطلاعات بیان داشت: این که می گویند که شبکه ملی اطلاعات پیشرفتی نداشته است باید گفت این اظهار شاید خلاف باشد اما حقیقتا پیشرفتی که باید در این زمینه در کشور ایجاد شده باشد دیده نمی شود دلیل آن این است که عزم و اراده ای که باید در این زمینه باشد نیست.

وی ادامه داد: اگر عزم جدی در مسئولین دولتی و وزارتخانه ارتباطات بود با استفاده از مبالغ سنگینی که از طریق مخابرات و شرکت های موبایلی که بدست می آورند شبکه ملی اطلاعات را توسعه می دادند و نمی گذاشتند که این اتفاق چندسال به طول بیانجامد.

کننده فلاورجان در خاتمه گفت: مثالی که در نبود عزم دولت مردان در مسئله تلگرام مشهود است بحث فیلتر تلگرام بود یک مسئولی صحبت از فیلتر آن می زد چند دقیقه بعد مسئولی دیگر این موضوع را تکذیب می کرد و اعلام می کرد این حق را از مردم نگیرید سوال اینجاست کدام حق؟ مردم حق های زیادی دارند که توسط دولتمردان نادیده گرفته شده است که تلگرام در میان آن ها جایگاهی ندارد.

ت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1161

به "موسوی لارگانی: سرقت اطلاعات ایرانیان تلگرام نتیجه کوتاهی وزارت ارتباطات است ، عزمی در دولت برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی لارگانی: سرقت اطلاعات ایرانیان تلگرام نتیجه کوتاهی وزارت ارتباطات است ، عزمی در دولت برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید