هشدار روسیه به درگیری ها در مرز افغانستان و تاجیکستان: با قاطعیت برخورد می کنیم

به گزارش تور آلمان ارزان، ایرنا نوشت: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: این کشور و سازمان پیمان امنیت جمعی با قاطعیت برای جلوگیری از اقدامات تجاوزگرانه و تحریک آمیز در مرزهای تاجیکستان و افغانستان تلاش خواهند کرد.

هشدار روسیه به درگیری ها در مرز افغانستان و تاجیکستان: با قاطعیت برخورد می کنیم

زاخارووا روز جمعه در نشست خبری هفتگی افزود: تشدید تنش ها در مرزهای جنوبی کشور متحد ما در سازمان پیمان امنیت جمعی (تاجیکستان) نمی تواند نگرانی ما را برنیانگیزد.

زاخارووا با بیان اینکه شاهد افزایش شدید تنش ها در مرزهای این دو کشور هستیم، گفت: مسکو و دوشنبه از طریق کانال های نظامی، سازمان های مرزبانی و دیپلماتیک، تماس های فشرده (در مورد سیر اوضاع افغانستان) دارند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: به دقت شرایط مرزهای تاجیکستان و افغانستان را زیر نظر داریم. در صورت نیاز، تدابیر اضافی از سوی روسیه و تاجیکستان برای جلوگیری از اقدامات خصمانه یا تحریک آمیز به کار گرفته می شود.

وی از طرف های مناقشه افغانستان برای جلوگیری از توسعه دامنه تنش ها در این کشوردعوت به خویشتنداری کرد.

او گفت: از طرف های درگیر در مناقشه افغانستان دعوت به خویشتنداری و پرهیز از توسعه دامنه تشنج به خارج از مرزهای این کشور می کنیم.

زاخارووا گفت: مسکو و دوشنبه از طریق کانال های نظامی، سازمان های مرزبانی و دیپلماتیک، تماس های فشرده (در مورد سیر اوضاع افغانستان) دارند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1941

به "هشدار روسیه به درگیری ها در مرز افغانستان و تاجیکستان: با قاطعیت برخورد می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه به درگیری ها در مرز افغانستان و تاجیکستان: با قاطعیت برخورد می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید