هفتمین سال جنگ تحمیلی سال رونمایی از موشک های پیشرفته است

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک گفتگوی تلویزیونی تاکید نمود که سال هفتم جنگ تحمیلی عربستان سعودی علیه این کشور سال رونمایی از سامانه های موشکی پیشرفته ارتش یمن است.

هفتمین سال جنگ تحمیلی سال رونمایی از موشک های پیشرفته است

یحیی سریع در ادامه گفتگوی تلویزیونی خود با اشاره به اینکه قبل از انقلاب 21 سپتامبر یمن آمریکایی ها قصد داشتند باتری های موشک های یمنی را به جنوب این کشور انتقال داده و اقدام به نابودی آنها نمایند، گفت: اگر انقلاب 21 سپتامبر رخ نمی داد ایالات متحده آمریکا به اهداف خود در نابودسازی باقی مانده موشک های بالستیک یمن دست پیدا می کرد.

سریع اضافه کرد: اکنون یمن از نظر در اختیار داشتن موشک های پیشرفته با برد بالا و بومی شده در رتبه نخست جزیره العرب واقع شده است. در حال حاضر میان توان موشکی یمن قبل از آغاز جنگ و امروز نمی گردد مقایسه ای انجام داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اشاره نمود که دشمن سعودی با استفاده از اطلاعاتی که در اختیار داشت اقدام به هدف گیری مخازن موشک های بالستیک یمن کرد غافل از اینکه نمی دانست نیروهای مسلح یمن تنها به سلاح های ذخیره شده خود متکی نیستند و خود را به مرحله فراوری موشکی رسانده اند.

او شرح داد: نیروهای یمنی اکنون از دانشمندان و کارشناسان خبره در حوزه ساخت موشک بهره مند هستند و توان موشکی خود را توسعه می دهند. سال هفتم جنگ تحمیلی علیه یمن سال پرده برداری از موشک های جدیدی است که بعضاً در داخل کشور و همچنین در عمق استراتژیک عربستان سعودی مورد استفاده و آزمایش قرار گرفته اند.

این مقام نظامی دولت نجات ملی یمن در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه محاصره و فشار مالی جزئی از مکانیزم جنگی عربستان سعودی است، توضیح داد: تحریم و محاصره ابزار فشار سعودی است و نمی گردد آن را متوقف کرد چراکه محصولی نیست که از خارج از این کشور وارد آن شده باشد این تفکر مقامات سعودی است. تحریم ها تنها یک ابزار کاربردی علیه توان نظامی یمن نیست بلکه علیه مردم این کشور هم هست.

وی در انتها با تاکید بر اینکه توان ساخت پهپادهای بدون سرنشین در نیروهای مسلح یمن روبه افزایش است و امروز دشمن برای متوقف کردن این توان علاوه بر نیروی زمینی خود از جنگنده ها نیز استفاده می نماید، گفت: پاسخ های (موشکی و پهپادی) نیروهای یمنی پاسخی مآغاز در مقابله با حملات سعودی است. آه و ناله سعودی بخاطر دریافت ضربات جنگی نیروهای یمنی تا زمانی که محاصره و تحریم ها متوقف نگردد، ادامه پیدا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1767

به "هفتمین سال جنگ تحمیلی سال رونمایی از موشک های پیشرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتمین سال جنگ تحمیلی سال رونمایی از موشک های پیشرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید