همه چیز درباره پروژه جاسوسیاشلون ، از شنود مکالمات پرنسس دایانا تا کنترل شبکه های ارتباطات عمومی

به گزارش تور آلمان ارزان، شاید اگر اهل دیدن مستندهای تاریخی باشید یا به مسائل امنیتی علاقه مند باشید نام پروژه اشلون را شنیده اید، پروژه ای که به مسائل امنیتی و جاسوسی مرتبط است و از سوی چند کشور مختلف حمایت می گردد.

همه چیز درباره پروژه جاسوسیاشلون ، از شنود مکالمات پرنسس دایانا تا کنترل شبکه های ارتباطات عمومی

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، اشلون را می توان یک برنامه نظارتی دانست که با هدف جاسوسی و شنود طراحی شده است. این برنامه یک پروژه سری بود که از ارتش شوروی در دهه 1970 و با هدف نظارت آغاز شد و سپس توسعه یافت.

بعدها اشلون به اسم رمز برنامه امنیتی مشترک بین 5 کشور تبدیل شد. کشورهای بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، نیوزیلند و استرالیا در کنار یکدیگر هم پیمان شدند و روی پروژه اشلون تمرکز کردند. اوایل کار این برنامه همه چیز مخفی بود و کمتر فردی در خصوص جزئیات برنامه اشلون اطلاعات داشت اما به مرور زمان ابعاد مختلفی از این برنامه روشن شد و تعیین شد که بعضی برنامه ریزی های عملیات های جنگی نیز با یاری همین برنامه انجام می گردد.

پس از مدتی ابعاد فعالیت این برنامه بیشتر افشا شد و در بعضی رسانه ها از قول منابع مطلع نقل شد که نلفن های بعضی مقامات به واسطه ابزار جاسوسی این برنامه شنود می گردد. در بین نام هایی که تلفن های آنان شنود می شد نام پرنسس دایانا، همسر ولیعهد بریتانیا که مرگی مشکوک نیز داشت دیده می گردد و حتی گفته می گردد آخرین مکالمات وی پیش از مرگش شنود شده است.

بر اساس داده های فاش شده توسط ادوارد اسنودن(افشاگر سرشناس و کارمند سابق وزارت امنیت ملی ایالات متحده) دو خبرنامه داخلی آژانس امنیت ملی آمریکا تایید کردند که این آژانس هنوز از پروژه اشلون استفاده می نماید و تعیین شد که اشلون بخشی از برنامه پوششی بزرگتری به نام فراستینگ بود. فراستینگ در سال 1966 برای دریافت و پردازش داده های ماهواره ای مورد استفاده قرار می گرفت.

منبع: انتخاب
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 755

به "همه چیز درباره پروژه جاسوسیاشلون ، از شنود مکالمات پرنسس دایانا تا کنترل شبکه های ارتباطات عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره پروژه جاسوسیاشلون ، از شنود مکالمات پرنسس دایانا تا کنترل شبکه های ارتباطات عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید