واکنش ظریف به تحریم دادستان کل دیوان بین المللی کیفری

به گزارش تور آلمان ارزان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار توئیتی به اقدام ایالات متحده آمریکا در تحریم دادستان کل دیوان بین المللی کیفری واکنش نشان داد.

واکنش ظریف به تحریم دادستان کل دیوان بین المللی کیفری

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ظریف در توئیترش نوشت:ایالات متحده آمریکا اقدام به تحریم دادستان کل دیوان بین المللی کیفری نموده است. این رویه ای بود که از [تحریم] افراد شروع شد، سپس با تسری به قدرت های کوچک، متوسط و عظیم تشدید شد و هم اکنون شخصیت های بین المللی را شامل شده است.

ظریف اضافه کرد: تنها راه برای توقف این جنون بی خاتمه، توقف تن دان به خواست [آمریکا] است. تسلیم شدن بخاطر ترس از خشم آمریکا صرفا اشتهای آن را زیاد می نماید.

لازم به ذکر است که وزیر خارجه آمریکا از تحریم دادستان دادگاه کیفری بین المللی اطلاع داد و گفت هر فرد حقیقی یا حقوقی که از این مقام بین المللی پشتیبانی مادی کند هم مشمول مجازات خواهد شد.

مایک پمپئو اضافه کرد: آمریکا هیچ گاه اساسنامه رم را برای تشکیل این دادگاه تصویب نکرد و ما اقدامات غیرقانونی آن را در هدف قراردادن آمریکایی ها برای کشاندن به این دادگاه تحمل نخواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه متاسفانه دادگاه کیفری بین المللی به تعقیب آمریکایی ها ادامه داد، اضافه کرد: از این رو امروز فاتو بنسودا دادستان این دادگاه و فاکیسو موچوچوکو رئیس همکاری اجرای احکام را در فهرست تحریمی خود قرار می دهد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1415

به "واکنش ظریف به تحریم دادستان کل دیوان بین المللی کیفری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ظریف به تحریم دادستان کل دیوان بین المللی کیفری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید