ورود جنگ تجاری آمریکا-چین به فاز جدید، شروع اجرای تعرفه260میلیاردی

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، پس از آنکه آمریکا از تصمیم خود برای اعمال تعرفه 200 میلیارد دلاری بر شش هزار کالای وارداتی از چین اطلاع داد پکن نیز خاطرنشان کرد که بر 60 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از ایالات متحده تعرفه های جدید اعمال می نماید.

ورود جنگ تجاری آمریکا-چین به فاز جدید، شروع اجرای تعرفه260میلیاردی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

این تعرفه های جدید از امروز دوشنبه اجرایی می شوند و بدین ترتیب جنگ تجاری آمریکا با چین که بعضی از آن با عنوان بزرگترین جنگ تجاری تاریخ یاد می نمایند وارد مرحله جدیدی می گردد.

در همین رابطه مقامات چینی اعلام نموده اند که آمریکا تهدید جدی علیه سیستم تجارت آزاد محسوب می گردد.

دونالد ترامپ پس از روی کار آمدن، جنگ موسوم به جنگ تعرفه های تجاری را میان چین و آمریکا کلید زد. نبردی که البته نه فقط چین، بلکه میان اروپا-آمریکا و کانادا-آمریکا هم کلید خورد، اما به وسعت جنگ تجاری میان دو ابرقدرت اول و دوم مالی دنیا نیست.

ترامپ در آخرین اظهارات خود خطاب به مقامات چین گفت که اگر قصد پاسخ به اعمال تعرفه های آمریکا بر روی کالاهای چینی را داشته باشند، آمریکا گلوله های بیشتری برای شلیک به چین دارد. با این حال به نظر می رسد چین قصد عقب نشینی از جنگ مالی را ندارد؛ دلیلش این است که این کشور در سال های اخیر به جرگه مولدان صنعتی و فناوری پیوسته و از قدرت مالی زیادی برخوردار است که می تواند دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

روزنامه وال استریت ژورنال در ارتباط با تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین در گزارشی نوشت: دولت چین شمشیر را از رو بست و مذاکرات تجاری از پیش مشخص شده این کشور با آمریکا را لغو کرد. چین در نظر داشت دو هیات مذاکره نماینده جداگانه را به آمریکا اعزام کند، اما در پی تصمیم ترامپ در زمینه افزایش تعرفه ها، سفر هر دوی این هیات ها را لغو کرد. این کشور همچنین سفر لئو هو، معاون نخست وزیر به واشنگتن را لغو کرد.

کاخ سفید در دوران ترامپ امیدوار است تا مقامات چینی را به تغییر سیاست های مالی که به اعتقاد واشنگتن به کسب و کارهای آمریکایی و کارگران آسیب رسانده اند، وادار سازد. به عنوان مثال، پکن شرکت های خارجی را مجبور به انتقال تکنولوژی به شرکای مشترک محلی به عنوان شرط انجام کسب و کار در چین نموده اند. این سیاست به عقیده ترامپ و تیم مالی وی نقض قوانین رعایت مالکیت معنوی محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 605

به "ورود جنگ تجاری آمریکا-چین به فاز جدید، شروع اجرای تعرفه260میلیاردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود جنگ تجاری آمریکا-چین به فاز جدید، شروع اجرای تعرفه260میلیاردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید