ورود 67 هزار تن کالای ترانزیتی به منطقه ویژه لامرد طی هشت ماه

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران/فارس رئیس گمرک منطقه ویژه مالی لامرد گفت: در 8 ماهه منتهی به خاتمه آبان سال جاری بالغ بر 67 هزار تن کالای ترانزیتی در قالب 103 پروانه ترانزیت به ارزش حدود 58 میلیون دلار به گمرک این منطقه وارد شد.

ورود 67 هزار تن کالای ترانزیتی به منطقه ویژه لامرد طی هشت ماه

عباس نجفی زاده شنبه 23 آذر در جمع خبرنگاران در لامرد گفت: عمده کالاهای وارد شده به منطقه ویژه لامرد شامل تجهیزات خط فراوری و مواد اولیه نظیر پودر آلومینا برای بهره برداری مجتمع آلومینیوم جنوب بوده است که با بهره برداری از کارخانه آلومینیوم جنوب، پیش بینی می گردد صادرات محصولات این واحد بزرگ صنعتی از مبدا منطقه ویژه مالی لامرد شروع و صادرات افزایش یابد.

وی ادامه داد: از بدو استقرار گمرک در منطقه ویژه مالی لامرد تاکنون میلیون ها تن کالا به وسیله گمرکات شهید رجایی، منطقه ویژه مالی انرژی پارس، بازرگان، فرودگاه امام(ره)، منطقه ویژه مالی شیراز و سایر مبادی رسمی ورودی به این منطقه وارد شده است.

این مقام مسئول با اشاره به فعال بودن رویه های مختلف گمرکی در منطقه ویژه لامرد گفت: حدود 200 تن کالا به ارزش تقریبی 9 میلیون یورو جهت شرکت پالایش پارسیان سپهر (طرح استحصال اتان) ترخیص قطعی شده است و همچنین ترانزیت خارجی به تعداد 5 پروانه از مبدا گمرک لامرد به مقصد گمرک منطقه ویژه پارسیان صورت گرفته است.

نجفی زاده با قدردانی از حمایت مدیرعامل منطقه ویژه لامرد و مسئولان ارشد گمرک در فعال شدن رویه های مختلف گمرکی، افزود: اواخر سال گذشته رویه حقوقی و قضائی در گمرک منطقه ویژه مالی لامرد عملیاتی شد و 81 پرونده قضایی (شامل لوازم خانگی، مواد غذایی، موتور سیکلت و...) به ارزش تقریبی 18 میلیارد ریال آنالیز و برای انجام سایر مراحل قانونی در مراجع قضایی، ارزش گذاری شد.

به گزارش خبرنگاران، سال جاری رویه های واردات قطعی، ورود موقت، خروج موقت، مرجوعی و ترانزیت مبدا برای واحدهای فراوریی مستقر در منطقه راه اندازی شد که این امر نقش برجسته ای در افزایش فعالیت های مالی و رونق فراوری در این منطقه دارد. استقرار گمرک در منطقه ویژه مالی لامرد به عنوان مزیتی ارزشمند برای سرعت بخشی به فعالیت صنایع مستقر در این کانون صنعتی محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 832

به "ورود 67 هزار تن کالای ترانزیتی به منطقه ویژه لامرد طی هشت ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 67 هزار تن کالای ترانزیتی به منطقه ویژه لامرد طی هشت ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید