وزرای خارجه ایران و عمان در تهران به مصاحبه نشستند

به گزارش تور آلمان ارزان، یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان که برای دومین بار ظریف دو هفته اخیر به تهران سفر نموده ساعتی قبل با همتای ایرانی خود ملاقات و مصاحبه کرد.

وزرای خارجه ایران و عمان در تهران به مصاحبه نشستند

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان که برای دومین بار ظرف دو هفته اخیر به تهران سفر نموده، ساعتی قبل با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات و به تبادل نظر نشست.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته از سفر یک مقام منطقه به تهران اطلاع داد، ولی جزییاتی ارائه نکرد و گفت که در صورتی قطعی گردد اطلاع رسانی خواهد شد و امروز هم این سفر را در راستای رایزنی های مستمر بین ایران و عمان برشمرد.

وزیر خارجه عمان 17 دی ماه برای شرکت در نشست مجمع تبادل نظری تهران به ایران آمد و ضمن شرکت در این نشست با همتای ایرانی خود ملاقات و تبادل نظر کرد.

ظریف 11 آذر ماه میزبان همتای عمانی خود در تهران بود و یوسف بن علوی در سفر 2 روزه ای که به تهران داشت ضمن ملاقات با ظریف، با حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ملاقات و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به تبادل نظر نشست.

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان 30 اردیبهشت ماه به منظور انجام سفری چند ساعته به تهران آمد و با همتای ایرانی خود ملاقات و تبادل نظر کرد و پنجم مرداد ماه نیز برای دومین بار به تهران سفر و با ظریف ملاقات کرد.

وزرای خارجه ایران و عمان شهریور امسال نیز در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با هم ملاقات نموده بودند.

وزیر خارجه ایران دوم دی ماه نیز سفری دو روزه به مسقط داشت. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز 22 دی ماه برای شرکت در مراسم بزرگداشت سلطان پیشین عمان و تبریک به هیثم بن طارق سلطان جدید سفری چند ساعته به مسقط داشت و روز آدینه 27 دی ماه در راستا بازگشت از هند و در توقفی کوتاه در مسقط و ملاقات و تبادل نظر با همتای کانادایی با یوسف بن علوی هم ملاقات و با بدرقه او تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 852

به "وزرای خارجه ایران و عمان در تهران به مصاحبه نشستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه ایران و عمان در تهران به مصاحبه نشستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید