وزیر خارجه آلمان دو طرف انتخابات آمریکا را به خویشتنداری فراخواند

به گزارش تور آلمان ارزان، وزیر خارجه آلمان امروز (آدینه) به دو طرف انتخابات آمریکا تاکید نمود که تا زمان اعلام نتایج خویشتنداری نمایند و اضافه کرد، اضافه کردن بر تنش ها غیرمسئولانه است.

وزیر خارجه آلمان دو طرف انتخابات آمریکا را به خویشتنداری فراخواند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت: آمریکا بیش از یک نمایش تک نفره است. هرکسی در این شرایط در این آتش بنزین بریزد کار غیرمسئولانه ای انجام داده است. در حال حاضر باید خونسردی خود را تا زمان تعیین شدن نتایج این انتخابات حفظ کنیم.

وی گفت: نتایج که البته هنوز تعیین نشده باید مورد قبول واقع گردد و همع باید در ابتدای امر خویشتنداری خود را حفظ نمایند. این مساله به ما هم مربوط می گردد. بازندگان شایسته برای دموکراسی مهم تر از برندگان درخشان هستند. در یک رقابت تنگاتنگ ممکن است فرد خود را در سمت بازندگان ببیند و این نشان می دهد از بین بردن شکاف های سیاسی چقدر اهمیت دارد.

وزیر خارجه آلمان اضافه کرد: رییس جمهور آینده هر چه بتواند لحن خود را آرام تر کند به همان نسبت به نفع کل آمریکا خواهد بود، زیرا این کشور فراتر از نمایش یک نفره است.

ماس ادامه داد: با چنین اکثریت های محدودی، یافتن خود در سمت بازنده بسیار آسان است. این مساله مهم است که چطور به برطرف اختلافات سیاسی بپردازیم. البته باید به این مساله هم اشاره نمود که همزمان با اعلام آرا، آمریکا به طور قطع نمی تواند بلافاصله با انرژی کامل به عرصه بین المللی برگردد. دنیا به آمریکا به عنوان نیرویی برای نظم و نه فاکتوری برای آشوب احتیاج دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1519

به "وزیر خارجه آلمان دو طرف انتخابات آمریکا را به خویشتنداری فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آلمان دو طرف انتخابات آمریکا را به خویشتنداری فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید