وزیر دارایی آلمان درباره ورشکستگی دولتی یونان هشدار داد

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: وزیر دارایی آلمان درباره ورشکستگی دولتی یونان هشدار داده و در عین حال از کوشش آلمان برای نگه داشتن این کشور در شرایطی مناسب در منطقه یورو سخن گفت.

وزیر دارایی آلمان درباره ورشکستگی دولتی یونان هشدار داد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، وولفگانگ شایبله، وزیر دارایی آلمان درباره یک ورشکستگی دولتی غافلگیرانه یونان هشدار داد.

وی اضافه نمود: تجربه ها در دیگر نقاط جهان نشان می دهد که یک کشور می تواند ناگهان به وضعیت ناتوانی در پرداخت بدهی های خود سقوط کند.

شایبله انتظار موفقیت در مناقشات بر سر بدهی ها با یونان در دیدار وزرای دارایی منطقه یورو در روز دوشنبه در بروکسل را ندارد.

به نوشته روزنامه دی پرسه همچنین خبرهای بدی از طرف یونان به گوش می رسد. دولت پیش بینی ها برای رشد اقتصادی یونان را از 1.4 به 0.8 درصد فراوری ناخالص داخلی کاهش داد.

وولفگانگ شایبله از دلایل خود برای هشدار درباره ورشکستگی دولت یونان از جمله به شرایط نامشخص وضعیت اقتصادی دولت اشاره نمود.

وزیر دارایی آلمان که در تبادل نظر با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سخن می گفت در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود که یونان باید شروط اصلاحی را برآورده کند تا یاری های اقتصادی بیشتری را از اروپا دریافت کند.

وی با نگاهی به دیدار آِینده گروه یورو تاکید نمود که من اعتقاد ندارم که تا آن زمان همه چیز روشن گردد.

با این حال روزنامه فرانکفورتر آلگماینه با استناد به شرکت کنندگان در مذاکرات بین یونان و وام دهندگان بین المللی از پیشرفت های در این مذاکرات خبر داده است.

دولت چپ گرای یونان به نخست وزیری آلکسیس تسیپراس تا به حال اقدالمات درخواست شده توسط وام دهندگان بین المللی را به عنوان اقدامات ضد اجتماعی رد نموده و هنوز هیچ لیست اصلاحی را ارائه نداده است.

وزارت دارایی یونان روز شنبه در آتن طرحی را ارائه داد که علاوه بر دیدگاه های رشد اقتصادی اصلاح شده همچنین شامل اصلاحاتی نیز بود. اما بیشتر ابتکار عمل های طولانی مدت مد نظر یونان بود و نه لیست اقدامات درخواستی و مد نظر گروه یورو.

وولفگانگ شایبله در پاسخ به این پرسش که آیا دولت آلمان برای ورشکستگی دولت یونان آمادگی دارد گفت: بعضی سوالات هستند که یک سیاستمدار عاقل اجازه ندارد به آن ها پاسخ دهد. دولت آلمان همه اقدامات لازم را انجام می دهد تا یونان را تحت شرایط مناسبی در منطقه یورو نگه دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 518

به "وزیر دارایی آلمان درباره ورشکستگی دولتی یونان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دارایی آلمان درباره ورشکستگی دولتی یونان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید