وزیر پیشین دفاع هلند: نباید در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس شرکت کنیم

به گزارش تور آلمان ارزان، وزیر پیشین دفاع هلند با طرح آمریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس با هدف فشار بر ایران مخالفت کرد.

وزیر پیشین دفاع هلند: نباید در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس شرکت کنیم

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر دفاع پیشین هلند در اظهار نظری گفته است که هلند نباید در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس شرکت کند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس دیک برلین وزیر دفاع سابق هلند در گفت وگو با یکی از نشریات این کشور که سه شنبه منتشر شد، گفت: فکر نمی کنم باید در عملیات دریایی آمریکا که واقعا نمی دانیم چه اتفاقی قرار است بیافتد، شرکت کنیم.

وی در ادامه گفت، اگر ماموریت دولت ترامپ اعمال فشار بیشتر بر ایران است، به شدت با آن مخالفم.

آمریکا طرح تشکیل یک ائتلاف دریایی برای محافظت از کشتی های تجاری در خلیج فارس را از چند هفته پیش بیان کرد. بعضی از متحدان نزدیک آمریکا از جمله آلمان مشارکت در این طرح را رد نموده اند.

بر اساس این گزارش، اظهارت وزیر دفاع سابق هلند در روزی منتشر شد که کابینه هلند نشست غیررسمی را بعد از انتها تعطیلات تابستانی مجلس این کشور برگزار کرد.

انگلیس تنها متحد درجه اول آمریکا در قاره اروپاست که به ائتلاف دریایی آمریکا پیوسته است. وزارت خارجه انگلیس امروز دوشنبه (14 مرداد/5 اوت) اعلام نموده به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا با هدف ادعایی تأمین امنیت عبور و مرور کشتی ها در خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد پیوست. (جزئیات بیشتر)

همراهی انگلیس با ائتلاف آمریکا در حالی اعلام شده که از میان سه کشور اصلی عضو اتحادیه اروپا دو کشور دیگر هنوز درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی این کشور را نپذیرفته اند. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز دوشنبه یک بار دیگر بیان کرد به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق نخواهد شد.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 534

به "وزیر پیشین دفاع هلند: نباید در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس شرکت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر پیشین دفاع هلند: نباید در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس شرکت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید