پروفسور این بلاها را سر پرسپولیس می آورد!

به گزارش تور آلمان ارزان، یک مشاور حقوقی می گوید در صورتی که پرسپولیس نتواند بدهی برانکو ایوانکوویچ را بپردازد به مسائل شدید حقوقی روبرو خواهد شد که سیر موفقیت آمیز این تیم را در آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پروفسور این بلاها را سر پرسپولیس می آورد!

برانکو گرانترین مربی تاریخ فوتبال باشگاهی ایران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران ، یک میلیون و 55 هزار دلار. این مبلغی است که باشگاه پرسپولیس به حکم فیفا باید به برانکو ایوانکوویچ بپردازد. سرمربی سابق پرسپولیس که بی شک گران ترین مربی تاریخ فوتبال باشگاهی ایران محسوب می شود چهار سال به عنوان سرمربی در پرسپولیس حضور داشت و هر فصل بیشتر از فصل قبل دریافتی داشت. البته همه چیز تا فصل سوم حضورش در پرسپولیس از لحاظ دریافتی خوب پیش رفت اما از فصل سوم نوساناتی در پرداختی ها به پروفسور محبوب سرخ ها به وجود آمد.

سرمربی پرسپولیسی ها به همین دلیل اندکی پس از محرز شدن جدایی اش از پرسپولیس شکایت این باشگاه را نزد فیفا برد. برانکو ایوانکوویچ خواهان یک میلیون و 570 هزار دلار بود اما در نهایت فیفا یک میلیون و 55 هزار دلار برای او در نظر گرفت.

حالا پرسپولیس مجبور است چنین مبلغ هنگفت و نجومی را به مرد کروات بپردازد. روز گذشته به این اشاره کردیم که اگر پرسپولیس این مبلغ را به برانکو نپردازد از سوی فیفا با جرایم سنگینی روبرو می شود. یک کارشناس حقوق ورزشی در گفت و گو با خبرنگاران بیشتر درباره این جرایم توضیح می دهد. حامد قاسمی نژاد مطرح نمود: پرونده های مالی در فیفا در سال های اخیر با جدیت بیشتری دنبال می شود. تیمی از کارشناسان مالی و حقوقی در فیفا به دقت این پرونده ها را زیر نظر می گذرانند. منظور این است که بیشتر از گذشته در رابطه با پرونده های مالی حساسیت و دقت نظر وجود دارد و تمامی ابعاد مربوط به آن مطابق با قوانین حقوقی پیش می رود و اغماضی در کار نیست.

قاسمی نژاد افزود: ما می خواهیم بررسی کنیم که اگر طلب برانکو ایوانکوویچ پرداخت نشود چه عواقبی در انتظار باشگاه پرسپولیس است. این عواقب موضوعات متعددی را در برمی گیرد.

این کارشناس حقوق ورزشی ادامه داد: کسر امتیاز، محرومیت از حضور در لیگ قاره ای ، محرومیت از حضور در جابجایی، در نظر دریافت جرایم مالی بیشتر و حتی سقوط به دسته پایین تر عواقب باشگاه بدهکار را شامل می شود. این جرایم در رابطه با اشخاص متفاوت است. ما اینجا درباره باشگاه های فوتبال صحبت می کنیم.

وی بیان داشت: سقوط به دسته پایین تر کمترین احتمال را دارد اما نباید آن را به طور کامل نادیده گرفت. کسر امتیاز و محرومیت از جابجایی اما پررنگ ترین و مهم ترین احتمال است. این محرومیت می تواند به لیگ قهرمانان آسیا هم برسد که البته احتمال آن هم همانند سقوط به دسته پایین تر کم است. در صورتی که پرسپولیس مبلغ مشخص شده را نپردازد جریمه مالی هم در نظر گرفته می شود.

قاسمی نژاد درباره دیگر احتمالات فیفا برای تنبیه تیم های بدهکار گفت: ما با یک جریمه دیگر هم روبرو هستیم و آن هم تعلیق پروانه باشگاه و منع از فعالیت حرفه ای است. چنین اتفاقی برای پرسپولیس رخ نخواهد داد و بروز آن بسیار نادر و استثنایی است اما هرگز هیچ احتمالی را نباید به طور کامل نادیده گرفت.

این کارشناس حقوقی تاکید کرد: ما در رابطه با مسائل حقوقی مرتبط با فیفا و باشگاه های بدهکار صحبت می کنیم. حالا اینکه پرسپولیس چه تمهیداتی دارد مهم نیست. شاید بخواهد از برانکو تخفیف بگیرد که بعید به نظر می رسد چنین اتفاقی بیفتد، شاید هم بخواهد این مبلغ را به صورت قسطی بپردازد. اما فیفا به این مسائل کاری ندارد. بندهای حقوقی در رابطه با مسائل مالی این جرایم را شامل می شود و به توافق باشگاه و مربی کاری ندارد. مگر اینکه شخص طلبکار که برانکو باشد بخواهد کل این مبلغ را ببخشد و به فیفا هم اعلام کند که محال است.

قاسمی نژاد در سرانجام گفت: باشگاه پرسپولیس با یکی از بزرگ ترین چالش های مالی روبرو شده است. با توجه به اینکه ایوانکوویچ اعلام کرده که تمام طلبش را می خواهد به نظر می رسد محتمل ترین گزینه موجود پیش روی پرسپولیس قسطی کردن این مبلغ است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1206

به "پروفسور این بلاها را سر پرسپولیس می آورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروفسور این بلاها را سر پرسپولیس می آورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید