پروژه عظیم آب شیرین کن برای یک میلیون نفر از مجاورین خلیج فارس

به گزارش تور آلمان ارزان، وزیر نیرو گفت: پروژه واحد سوم آب شیرین کن و خط انتقال آب رسانی به بندرعباس امروز افتتاح می گردد که ظرفیت آبرسانی 60 هزار متر مکعبی به جمعیت حدود 1 میلیون نفر در استان هرمزگان را بر عهده دارد.

پروژه عظیم آب شیرین کن برای یک میلیون نفر از مجاورین خلیج فارس

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در مراسم چهارمین هفته از پویش هر هفته الف ب ایران که با حضور رئیس جمهور برگزار می گردد، ضمن اشاره به اشتغال 367 نفری طرح های افتتاح شده در این پویش گفت: پروژه واحد سوم آب شیرین کن و خط انتقال آب رسانی به بندرعباس امروز افتتاح می گردد که ظرفیت آبرسانی 60 هزار متر مکعبی به جمعیت حدود 1 میلیون نفر در استان هرمزگان را بر عهده دارد.

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح تصفیه خانه سرنی در منطقه خمیر استان هرمزگان گفت: افتتاح این تصفیه خانه آب سر نی زمینه استفاده 864 هزار نفر از مردم این منطقه را مهیا می نماید.

وی با اشاره به افتتاح 84 مین تصفیه خانه فاضلاب در استان مازندران گفت: تصفیه خانه فاضلاب ساری به منظور پوشش جمعیت 100 هزار نفری در منطقه به مدار آمده و زمینه استفاده پساب در صنعت و کشاورزی مهیا می گردد.

*هزینه شیرین سازی آب دریا معادل 1 دلار برای هر متر مکعب

اردکانیان در بیان اینکه پروژه های ریل گذاری برای دولت آینده در وزارت نیرو پیگیری می گردد، گفت: در حال حاضر کلنگ پروژه سد زارم رود در استان مازندران بر زمین می خورد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به افتتاح سد مخزنی بالارود در استان خوزستان گفت: این سد به عنوان پنجاه و سومین سد آبگیری شده در دولت تدبیر امید فعالیت خود را آغاز می نماید و با اعتبارات ملی از ابتدای دولت ساخته شده است.

اردکانیان در پاسخ به سوال رئیس جمهور مبنی بر هزینه شیرین سازی آب در بندر عباس، گفت: هزینه شیرین سازی آب در نوار ساحلی معادل متر مکعبی کمتر از یک دلار برآورد می گردد، اما با تخصیص یارانه دولتی این آب به قیمت متعارف سایر منابع آبی به دست مشترکان خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1850

به "پروژه عظیم آب شیرین کن برای یک میلیون نفر از مجاورین خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه عظیم آب شیرین کن برای یک میلیون نفر از مجاورین خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید