چرا آمار کرونا در ایران روبه افزایش است؟

به گزارش تور آلمان ارزان، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اصلی ترین عامل شیوع کرونا ویروس در ایران را ورود این ویروس در ابتدای سال جدید مطرح نمود که مردم در بیشترین رفت و آمدهای خود بودند.

چرا آمار کرونا در ایران روبه افزایش است؟

همایون هاشمی در مصاحبه با خبرنگار حوزه بهداشت گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، درباره علل اپیدمی ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: اصلی ترین عامل شیوع کرونا ویروس تماس چهره به چهره افراد است که سبب می گردد ویروس از فرد ناقل به فرد سالم سرایت کند.

وی اضافه نمود: ابزار حفاظتی همچون ماسک، دستکش و استفاده مکرر از ضد عفونی کننده ها و شستشو مهمترین راه کنترل شیوع این ویروس است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: استفاده از وسایل نقلیه عمومی و ابزار فرد مبتلا نیز عوامل مهمی در شیوع بیماری هستند.

هاشمی با بیان اینکه اگر تک تک افراد را زنجیره انتقال در نظر بگیریم آنگاه رعایت اصول بهداشت فردی بهترین راه برای قطع زنجیره شیوع خواهد بود، گفت: متأسفانه ویروس کرونا زمانی به ایران رسید که مردم در حال ورود به سال جدید و بیشترین رفت و آمد بودند.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی اعلام نمود: در آمارها شنیدید که روز نخست عید نوروز هشت میلیون جابه جایی خودرو در کشور داشتیم و این آمار جالبی در شرایط اپیدمی ویروس نیست.

وی با اظهار امیدواری از اینکه با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی شیب شیوع بیماری در کشور منفی گردد، اظهار کرد: شیوع این ویروس یک معضل در سراسر دنیاست و در تمام کشورها در حال گسترش است که باید به صورت جهانی نیز به این موضوع نگاه کنیم.

هاشمی گفت: ایران در مقایسه با کشورهای دیگر شبکه بهداشت و سایر بخش ها خوب عمل نموده است و با توجه به اینکه ما پیش از کشورهای اروپایی درگیر بیماری شدیم، فرایند درمان و اجرای طرح فاصله گذاری در روزهای آینده شرایط را در کشور بهتر خواهد نمود.

انتهای پیغام/4034/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1108

به "چرا آمار کرونا در ایران روبه افزایش است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آمار کرونا در ایران روبه افزایش است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید