چین با درخواست ترامپ برای تحقیقات علیه جو بایدن مخالفت کرد

به گزارش تور آلمان ارزان، دولت چین بعد از آنکه دونالد ترامپ از این کشور نیز خواهان تحقیقات درباره فعالیتهای جو بایدن شد، به این درخواست واکنش نشان داد و بر عدم مداخله این کشور در امور داخلی آمریکا تاکید نمود.

چین با درخواست ترامپ برای تحقیقات علیه جو بایدن مخالفت کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین بعد از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از پکن خواست درباره فعالیتهای جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا در این کشور تحقیقات کند اظهار کرد: چین در امور داخلی آمریکا مداخله نمی کند.

بر اساس گزارش روزنامه گلوبال تایمز چین، وانگ یی خاطر نشان کرد: ما ایمان داریم که مردم آمریکا خودشان می توانند مشکلاتشان را رفع نمایند.

این اظهارات بعد از آن مطرح شدند که دونالد ترامپ در گفت وگو با خبرنگاران در کاخ سفید مطرح کرد: چین باید تحقیقاتی را علیه بایدن و پسرش آغاز کند چون اتفاقاتی که در ارتباط با بایدن ها در چین افتاده ، به همان اندازه اتفاقاتی که در ارتباط با آنها در اوکراین افتاده، بد هستند.

این درخواست ترامپ در حالی مطرح شده که واشنگتن و پکن خودشان را برای دور جدیدی از مذاکرات تجاری طی روزهای آینده آماده می نمایند.

ترامپ در ادامه صحبتهایش اظهار کرد: من گزینه های زیادی در قبال چین دارم اما اگر آنها چیزی را که ما می خواهیم انجام ندهند ما نیروهای بزرگی داریم.

لری کودلو، مشاور مالی کاخ سفید نیز گفت، آمریکا درباره مذاکراتش با چین ذهن باز دارد و دو طرف ملایمت روانی پیدا نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 525

به "چین با درخواست ترامپ برای تحقیقات علیه جو بایدن مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین با درخواست ترامپ برای تحقیقات علیه جو بایدن مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید