چین نگران تکرار تجربه ترامپ در خروج از مذاکره با کره شمالی

به گزارش تور آلمان ارزان، بعد از شکست غیرمنتظره نشست چند روز گذشته بین ترامپ و رهبر کره شمالی در ویتنام، پکن نگران این مسئله است که رئیس جمهوری آمریکا به همان سرعت از مذاکره با چین نیز خارج گردد.

چین نگران تکرار تجربه ترامپ در خروج از مذاکره با کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، خروج ترامپ از نشست با کره شمالی بدون دست یابی به نتیجه ای خاص برای بسیاری از کارشناسان نیز غافلگیر کننده بود و همین مسئله باعث شده که مقامات چینی نگران تکرار این سناریو در مورد خود باشند.

یک مقام دراین ارتباط گفت: چینی ها دیدند که او از مذاکره با کره شمالی خارج شد و نگران هستند که او از توافق با چین نیز خارج گردد. فرستادن شی جین پینگ به مارالاگو و خروج ترامپ از مذاکره اتفاق جالبی نیست. این یک فاجعه دیپلماتیک خواهد بود.

با تور چین سفر کنید

این مقام با اشاره به اینکه مذاکره مستقیم بین ترامپ و رئیس جمهوری چین به چهار الی پنج هفته مقدمات احتیاج دارد و تا کنون اقدامی دراینخصوص صورت نگرفته، به این نتیجه رسید که دو طرف تصمیمی جدی برای مذاکره ندارند.

جمعه این هفته گزارشاتی مبنی بر لغو نشست بین رهبران چین و آمریکا در مارالاگو منتشر شد. کاخ سفید نیز در واکنش به این گزارشات اعلام نمود که به صورت رسمی هیچ برنامه ریزی برای این انجام و یا لغو این نشست صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 260

به "چین نگران تکرار تجربه ترامپ در خروج از مذاکره با کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین نگران تکرار تجربه ترامپ در خروج از مذاکره با کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید