کانادا نیمی از کارکنان سفارتش را از کوبا خارج می نماید

به گزارش تور آلمان ارزان، در پی ابتلای یک دیپلمات دیگر به بیماری نامشخص در کوبا، کانادا تعداد کارکنان خود را در سفارت کوبا به نصف کاهش می دهد.

کانادا نیمی از کارکنان سفارتش را از کوبا خارج می نماید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی ابتلای یک دیپلمات دیگر به یک بیماری رازآلود در کوبا، دولت کانادا بیان کرد، تا نیمی از کارکنان خود در سفارتش در کوبا را کاهش می دهد.

کانادا تأیید کرد که از اوایل سال 2017، 14 مورد از مسائل جسمانی نامشخص گزارش شده است. 26 نفر از کارکنان در سفارت آمریکا در کوبا نیز دچار اینگونه مسائل سلامتی شده اند.

جوزفینا ویدال، سفیر کوبا در کانادا در بیانیه ای بیان کرد که دولتش این اقدام را غیرقابل توجیه می داند، اما کوبا همچنان متعهد به حفظ روابط خوب دوجانبه است.

کانادا در ماه نوامبر پس از این که سیزدهمین مورد از این بیماری نامشخص اعلام شد، بیان کرد که تمام گزینه های لازم درباره سفارتش در کوبا را مدنظر قرار می دهد. اکنون کانادا در نظر دارد که از حدود 16 نفر از کارکنان در سفارت این کشور، تعداد کارکنان خود را تا هشت نفر برساند.

همچنین کانادا در اواخر ماه آوریل به خانواده های کارکنانش در سفارت این کشور در کوبا دستور داده است که به کشور بازگردند.

با این حال کانادا اعلام نموده است که به داشتن سفیر در هاوانا ادامه خواهد داد.

با تور کانادا سفر کنید

مقامات بیان کردند که تمام امور کنسولی برای کانادایی های مقیم کوبا برقرار خواهد بود، اما مقامات کانادایی بیان کردند دیگر برنامه ها ممکن است در هفته های آینده برقرار گردد یا کارکنان دیپلماتیک کانادا خارج از کوبا این کارها را انجام دهند.

کوبا یکی از مقاصد توریستی محبوب برای کانادایی ها بوده و دولت کانادا اعلام نموده است هیچ شواهدی مبنی بر ناراحتی یا نارضایتی در میان مسافران کانادایی وجود ندارد.

هم چنین یک مقام ارشد کانادا بیان کرد که از ابتدای این ماجرا کوبا همکاری نموده است. مقامات کوبایی نیز همانند مقامات کانادایی دچار ناامیدی شده اند.

یک مقام کانادایی نیز تاکید نمود: روابط با کوبا بسیار مستحکم است.

کوبا بارها هرگونه دخالت در این بیماری نامشخص را رد نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 231

به "کانادا نیمی از کارکنان سفارتش را از کوبا خارج می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانادا نیمی از کارکنان سفارتش را از کوبا خارج می نماید" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا نیمی از کارکنان سفارتش را از کوبا خارج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید