کرونا، باعث افزایش اقبال به پهپادهای کشاورزی در چین شد

به گزارش تور آلمان ارزان، همزمان با شیوع ویروس کرونا در چین، کشاورزان این کشور برای تداوم فعالیت و کنترل مداوم شرایط زمین های کشاورزی خود بدون احتیاج به حضور فیزیکی در آنها به پهپادها متوسل شدند.

کرونا، باعث افزایش اقبال به پهپادهای کشاورزی در چین شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، با توجه به مسری بودن شدید ویروس کرونا و ضرورت رعایت قوانین قرنطینه خانگی در چین، کشاورزان این کشور ترجیح می دهند با خرید پهپادهای ویژه شرایط زمین های کشاورزی خود را کنترل و از همین طریق برای برطرف مسائل احتمالی اقدام نمایند.

به گفته جاستین گونگ هم بنیانگذار شرکت XAG که در زمینه فراوری پهپادهای کشاورزی فعال است، این شرکت تنها در دو ماهه اول سال 2020 بیش از 4000 دستگاه پهپاد کشاورزی به فروش رسانده که نسبت به سال قبل از آن رشد چشمگیری نشان می دهد.

پهپادها به راحتی می توانند با پرواز بر فراز زمین های عظیم کشاورزی شرایط محصولات را کنترل نمایند و در صورت نصب تجهیزات آبیاری و کنترل رطوبت و غیره اطلاعات این سیستم ها را دریافت و آنها را در اختیار کشاورزان قرار دهند تا برای حل مسائل احتمالی اقدام گردد.

دولت چین به طور گسترده از استفاده از فناوری های پیشرفته توسط کشاورزان این کشور استقبال می نماید و علت این مساله را کاهش وابستگی به واردات انواع محصولات غذایی به خصوص از آمریکا اعلام نموده است که در سال های اخیر سیاست های خصمانه ای را برای علیه پکن اتخاذ نموده و ممکن است در آینده برای به خطر انداختن امنیت غذایی این کشور اقدام کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1062

به "کرونا، باعث افزایش اقبال به پهپادهای کشاورزی در چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، باعث افزایش اقبال به پهپادهای کشاورزی در چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید