کشته شدن 22 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شرق افغانستان

به گزارش تور آلمان ارزان، یک عضو شورای ولایتی لغمان گفت که در حمله طالبان به نیروهای امنیتی افغان در این ولایت دستکم 22 نظامی کشته شدند.

کشته شدن 22 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شرق افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت دفاع افغانستان در بیانیه ای گفت که در حمله طالبان به پاسگاه نیروهای امنیتی در شهرستان علیشنگ ولایت لغمان 6 نیروی امنیتی کشته و 5 تن دیگر نیز زخمی شدند.

این بیانیه بدون ارائه جزئیات بیشتری اضافه کرد که به طالبان تلفات سنگینی وارد شده است.

وزارت دفاع افغانستان در حالی شمار تلفات نیروهای امنیتی را 6 کشته و 5 زخمی اعلام کرده که گلزار سنگروال نیازی از اعضای شورای ولایتی لغمان از کشته شدن 22 نفر و زخمی شدن 6 تن خبر می دهد.

به گزارش طلوع نیوز، این عضو شورای ولایتی لغمان گفت که طالبان 24 خودروی نیروهای امنیتی را در علی شینگ به آتش کشیدند و 22 نفر را نیز کشته، 6 نفر را زخمی کرده و 9 نفر دیگر را نیز با خود برده اند.

این در حالی است که طالبان نیز در بیانیه ای گفت که در این رویداد 24 نیروی امنیتی کشته، 30 نفر زخمی و 13 خودروی نیروهای افغان را نیز منهدم کرده است.

گفتنی است که طالبان پس از توافقنامه قطر ضمن رد درخواست آتش بس با دولت افغانستان حملاتش را علیه نیروهای افغان بشدت افزایش داده است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز اخیراً افزایش خشونت ها توسط طالبان را نقض غیرقابل قبول توافقنامه این گروه با آمریکا خواند و پنتاگون نیز هشدار داده که اگر طالبان حملاتش علیه نیروهای افغان را متوقف نکند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1215

به "کشته شدن 22 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شرق افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 22 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شرق افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید