کونته: کرونا در ایتالیا به اوج خود نرسیده؛ هفته های خطرناکی پیش رو داریم

به گزارش تور آلمان ارزان، نخست وزیر ایتالیا هشدار داد که هنوز ویروس کرونا در این کشور به اوج خود نرسیده است و خطرناک ترین روزها طی هفته های آینده در انتظار این کشور است.

کونته: کرونا در ایتالیا به اوج خود نرسیده؛ هفته های خطرناکی پیش رو داریم

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا هشدار داد که ویروس کرونا در کشورش هنوز به اوج خود نرسیده است و هفته های پیش رو روزهای خطرناکی در انتظار این کشور است و احتیاج به حداکثر اقدامات احتیاطی است.

وی ضمن تأکید بر لزوم رعایت محدودیت های وضع شده در کشور ایتالیا در پی تشدید شیوع کووید-19 ، توضیح داد که احتیاجی به وضع محدودیت ها و ممنوعیت های بیشتر نیست و از مردم ایتالیا خواست که به قوانین محدودکننده فعلی احترام بگذارند.

نخست وزیر ایتالیا همچنین توضیح داد که دولت ایتالیا آمادگی دارد برای ارائه یاری های بیشتر به کسبه و خانوارهایی که از شیوع ویروس کرونا متضرر شدند، وارد عمل گردد.

ایتالیا بعد از چین، دومین کشوری است که بیشترین آسیب و ضرر را از شیوع ویروس کرونا متحمل شده اند و تعداد مبتلایان و قربانیان در این کشور تا روز گذشته (یکشنبه) به ترتیب به 24 هزار و 747 نفر و یکهزار و 809 نفر افزایش یافت.

کونته در ادامه به اقداماتی اشاره نمود که تا به امروز در ایتالیا برای حمایت از خانوارهای این کشور اروپایی در پی شیوع کرونا مقرر شده است و گفت: اقدامات تصویب شده، کافی نیست. خسارات (ناشی از ویروس کرونا) جدی و گسترده خواهد بود. طرح واقعی بازسازی مورد احتیاج است.

وی تأکید کرد: بعد از (پشت سر گذاشتن بحران) کرونا ویروس، هیچ چیز مثل قبل نخواهد بود. ما مجبوریم بنشینیم و قوانین تجارت و بازار آزار را بازنویسی کنیم.

پیش از این دولت ایتالیا اعلام نموده بود که حمایت مالی مورد نظر، معادل 25 میلیارد یورو خواهد بود و کابینه ایتالیا قرار است طی نشست امروز خود، اقدامات جدیدی را برای حمایت از کسبه و خانوارها به تصویب درآورد.

نخست وزیر ایتالیا ادامه داد: ما با قوانینی جوابگو خواهیم بود که به اقتصاد ما اجازه می دهد تا از پس هزینه های زمان های اضطراری برآید. ما آمادگی داریم، در صورت لزوم، بار دیگر برای بازسازی کشور، وارد عمل شویم.

هفته گذشته، دولت ایتالیا، محدودیت هایی را برای کل کشور به منظور جلوگیری از شیوع کرونا وضع کرد و مدارس، فروشگاهها، رخدادهای ورزشی را تعطیل کرد و به مردم دستور داد که در خانه های خود بمانند و فقط رفت و آمدهای ضروری را انجام دهند.

کونته ادامه داد: دانشمندان به ما می گویند که شیوع (کرونا) هنوز به نقطه اوج خود نرسیده است، این هفته ها (آینده) خطرناک ترین روزها خواهد بود و احتیاج به احتیاط حداکثری است.

خبرگزاری روسی تاس امروز (دوشنبه) گزارش کرد که بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا مربوط به ایتالیا است که تا کنون بیش از 1000 نفر در آن کشته شده اند و نرخ تلفات آن 7.31 درصد است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1075

به "کونته: کرونا در ایتالیا به اوج خود نرسیده؛ هفته های خطرناکی پیش رو داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کونته: کرونا در ایتالیا به اوج خود نرسیده؛ هفته های خطرناکی پیش رو داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید