گله بعضی سینماگران از نامشخص بودن نحوه رای گیری در جشنواره فجر

به گزارش تور آلمان ارزان، به گفته یکی از تهیه کنندگان سینما که اثرش در جشنواره فیلم فجر حضور دارد تنها راهی که نحوه رای دادن به آثار را به مخاطبان می گوید همان آنونس هایی است که پیش از اکران فیلم پخش می گردد و این تاثیرگذاری لازم را ندارد.

گله بعضی سینماگران از نامشخص بودن نحوه رای گیری در جشنواره فجر

به گزارش خبرنگاران، در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر فرایند رای گیری بهترین فیلم مردمی نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته، اما قرار است طبق اعلام خانه سینما که مسئولیت اجرای این طرح را برعهده دارد، اجرای آن با ضریب دقت بیشتری انجام گردد.

با این حال خبرنگاران طی پیگیری ها و گفت وگوهایی که با بعضی از تهیه نمایندگان آثار حاضر در جشنواره داشته است، بیشتر عوامل فیلم ها از نحوه اجرای این طرح اظهار بی اطلاعی کردند.

علاوه بر آن مخاطبان جشنواره فیلم فجر نیز به شیوه اطلاع رسانی ها برای نحوه رای دادن انتقاداتی داشتند زیرا ابهاماتی برایشان وجود داشته و به همین دلیل بعضی نتوانسته اند آرا خود را ثبت نمایند.

سعید خانی تهیه نماینده دوزیست در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه توضیحاتی درباره نحوه اجرای طرح جمع آوری آرا مردمی به عوامل اجرایی این اثر داده نشده است، گفت: بازخوردهایی از طرف مخاطبین داشتیم که نشان می داد اطلاعات دقیق و درستی از نحوه رای دهی ها وجود ندارد و به آسانی نمی توانند رای دهند. حتی بعضی نمی دانند باید با اپلیکیشن این کار انجام گردد یا ارسال کد!

وی اضافه کرد: با توجه به اطلاعاتی که به من داده شده می دانم مخاطبان از زمان آغاز اکران فیلم به مدت 4 ساعت فرصت دارند تا به آن اثر رای دهند.

اطلاع رسانی بسیار ضعیفی در این بخش صورت گرفته و شاید بتوان گفت 80 درصد از افراد نسبت به آن اطلاعاتی ندارند و تنها راهی که آگاهی سازی به مخاطبان انجام میگردد همان آنونس هایی است که پیش از اکران فیلم پخش میگردد و تاثیر گذاری لازم را ندارد.

غلامرضا موسوی تهیه نماینده قصیده گاو سفید به خبرنگاران گفت: متاسفانه در جریان نحوه اجرای این فرآیند نیستم. حتما دوستان برنامه های دقیق دارند اما این که نحوه رای گیری ها مانند سال گذشته است یا تغییراتی داشته، نمی دانم.

او اضافه کرد: باید این اطلاع رسانی ها انجام می شد اما این اتفاق نیفتاده است. اطلاعاتی داده نشده، مصاحبه ای منتشر نشده و به طور دقیق نمی دانم چگونه برنامه ریزی شده است.

از کم و کیف این شرایط اطلاعاتی ندارم فقط می دانم که خانه سینما قرار است مسئولیت اجرای آن را بر عهده داشته باشد. تا به امروز بازخوردی هم از مخاطبان نداشتم.

جواد نوروزبیگی تهیه نماینده خون شد نیز به خبرنگاران گفت که از شیوه اجرای آرا مردمی اطلاعاتی ندارد و فقط می داند به وسیله اپلیکیشن این کار انجام می گردد.

وی در پاسخ به اینکه آیا بازخوردی از طرف مخاطبان داشته یا نه گفت: خیر و شیوه اطلاع رسانی ها هم خیلی ضعیف بوده است.

جمشید محمودی تهیه نماینده مردن در آب مطهر درباره اینکه آیا اطلاعاتی درباره شیوه جمع آوری آرا مردمی به او ارائه شده است، گفت: اتفاقاً این موردی است که ما هم نسبت به آن بی اطلاع بودیم. روز گذشته که با مخاطبین در سینمای فرهنگ فیلم را دیدیم بعد از اتمام اکران، این سوال وجود داشت که چگونه می توان به آن رای داد این نشان می دهد که اطلاع رسانی ها به درستی صورت نگرفته و اطلاعات کافی وجود ندارد. نکته این بود که من خودم هم به عنوان تهیه نماینده فیلم نمی دانستم و برای خودم هم سوال بود و فکر می کردم هنوز هم صندوق وجود دارد اما متوجه شدم که دیگر به این شکل نیست.

خبرنگاران پیگیر توضیحات خانه سینمااست که مسئولیت اجرای این طرح را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 948

به "گله بعضی سینماگران از نامشخص بودن نحوه رای گیری در جشنواره فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گله بعضی سینماگران از نامشخص بودن نحوه رای گیری در جشنواره فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید