5 راستا غیرمجاز برای تردد مسافران دریایی در هرمزگان

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: درآستانه فرا رسیدن موج مسافرت دریایی در جنوب کشور، معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پنج مسیرهای غیرمجاز دریایی در آب های خلیج فارس به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار را بیان کرد.

5 راستا غیرمجاز برای تردد مسافران دریایی در هرمزگان

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از بندرعباس، مهدی نوفرستی با اشاره به مکاتبات اخیر اجرا شده با مقامات ارشد اجرایی استان و مدیران بنادر استان در باره لزوم راهنمایی مسافران دریایی جهت تردد از جهتهای مجاز و بنادر مسافری هرمزگان، اظهار کرد: متأسفانه در هفته های اخیر، موارد مکرری درباره تردد بعضی مسافران جزایر قشم و هرمز از مبادی غیرمجاز و توسط شناورهای غیراستاندارد به این اداره کل گزارش شده است.

وی بیان نمود: با توجه به غیراستاندارد بودن شناورهای سبک و قایق های صیادی جهت انجام ترددهای مسافری و عدم رعایت قوانین ایمنی دریانوردی در این رابطه، بارها در جهتهای دریایی واقع شده در اب های هرمزگان مسائل متعددی به وقوع پیوسته و جان بسیاری از مردم شریف این مرزو بوم نیز به خطر افتاده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: این در حالی است که در تمام روزهای سال، تعداد 50 فروند شناور به وسیله 10 بندر مسافری مجاز استان وظیفه جابجایی مسافران را انجام می دهند، حتی در ایام ویژه ای همچون دهه فجر و ایام نوروز، نیز شناورهای جدیدی به ناوگان مسافرت دریایی اضافه کرده شده و بر همین اساس، زیرساخت و بستر لازم برای تردد ایمن به جزایر وجود دارد.

نوفرستی با دعوت از مردم به انجام مسافرت های دریایی به وسیله مبادی مجاز و شناورهای استاندارد، به مسافران دریایی توصیه کرد تا برای بهره مندشدن از مزایای یک سفر ایمن و مطمئن، از شناور مجاز، بندر مجاز و زمان مجاز سفر استفاده نمایند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان جهتهای غیرمجاز شناسایی شده طی هفته های اخیر در ساحل بندرعباس را مبادی 5 گانه ای شامل جنب اسکله صیادی پشت شهر، ساحل سورو، پشت هتل هرمز، نخل ناخدا و جنب بندر شهید حقانی به مقصد قشم، درگهان، هرمز و لنگرگاه کشتی ها در آب های خلیج فارس اظهار داشت.

وی خواهان شدت یافتن اقدامات دستگاه های اجرایی و انتظامی در زمینه عملیات کنترل بر روی ترددهای دریایی در جهتهای غیرمجاز شد و در عین حال تأکید کرد: جلوگیری از تردد مسافران دریایی از جهتهای غیرمجاز در حیطه وظایف سازمان بنادر نیست، زیرا این سازمان اهرم های اجرایی قانونی برای برخورد با چنین ترددهایی که در خارج از مبادی تعریف شده مسافری اجرا شده و به عنوان جهتهای غیر مجاز تعریف می شوند، را در اختیار ندارد.

نوفرستی اضافه کرد: مسافران هم اکنون می توانند برای سفر به جزایر قشم و هرمز از بندر شهید حقانی و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از جهت دریایی بندر پهل- بندر لافت استفاده نمایند.

بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز برای تردد مسافر و خودرو به جزیره کیش آماده خدمات رسانی به مسافران دریایی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 888

به "5 راستا غیرمجاز برای تردد مسافران دریایی در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 راستا غیرمجاز برای تردد مسافران دریایی در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید