ارائه خدمات ذبح رایگان دام درب منزل و در کشتارگاه های کرمانشاه

به گزارش تور آلمان ارزان، دکتر نادر پرور در مصاحبه با خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید سعید قربان هستیم و برای حفظ سلامتی مردم و حفظ بهداشت عمومی و جلوگیری از انتشار بیماری های مشترک بین انسان و دام که در این فصل گرم سال عموما بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت و سایر بیماری ها خطر انتقالشان جدی است برای ذبح دام در عید قربان تدابیی اندیشیده ایم.

ارائه خدمات ذبح رایگان دام درب منزل و در کشتارگاه های کرمانشاه

وی اضافه نمود: تمام تدابیر لازم را انجام داده ایم که هم تامین دام و هم ذبح و استحصال لاشه ها تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی باشد و به همین خاطر 53 اکیپ ثابت و سیار متشکل از ناظرین بهداشتی و روحانیون ناظر تجهیز کردیم و در اقصی نقاط استان آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه توضیح داد: در تمام نقاطی که شهرداران معین نموده اند اکیپ ثابت خدمت رسان دامپزشکی مستقر است که علاوه بر تامین دام، معاینه دام ها در این اماکن انجام و دام بهداشتی عرضه می گردد.

به گفته پرور، در تمام کشتارگاه های دام استان نیز این تدابیر اندیشیده گردیده که ناظرین شرعی و بهداشتی حضور داشته باشند و مجموعه خدمات رایگان را در اختیار مردم بگذارند.

وی بیان داشت: در کنار آن نیز تمام ادارات دامپزشکی در سطح استان و اداره کل دامپزشکی به شکل کشیک و فعال هستند و افرادی که امکان ذبح دام در کشتارگاه نداشته باشند می توانند از طریق تماس با شبکه های دامپزشکی و یا سامانه تلفنی 1512 خدمات رایگان ذبح دام درب منزل دریافت نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از شهروندان خواست در این ایام حتی المقدرور و جدا از کشتار دام ها در خیابان و سطح معابر عمومی پرهیز نمایند، چراکه ذبح دام در معابر تهدید جدی برای سلامت عمومی است که علاوه بر مشکلات زیست محیطی جلوه های ناخوشایندی در انظار عمومی دارد و بچه ها هم این صحنه ذبح دام را نباید ببینند.

پرور اظهار داشت: شهروندان حتما این موضوعات را رعایت نمایند تا یک سنت حسنه و نیکو به یک بحران برای خانواده ها تبدیل نگردد.

وی بیان داشت: فردی که اقدام به ذبح دام می نماید حتی المقدور باید مسائل بهداشت فردی را رعایت کند و فضولات و خون قربانی نیز درصورتی که در منزل ذبح می گردد حتما به فاضلاب شهری راهنمایی گردد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه توضیح داد: برخی رسم و رسومات غلط وخرافات در بین مردم رواج دارد که در تعالیم دینی هیچ جایگاهی ندارد مثلا خون را پیشانی و وسایل دیگر می مالند که هیچ جایی در تعالیم دینی ندارد، لذا با توجه به احتمال انتقال بیماری ها از این کار جدا خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 104

به "ارائه خدمات ذبح رایگان دام درب منزل و در کشتارگاه های کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات ذبح رایگان دام درب منزل و در کشتارگاه های کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید