دیدار استاندار فارس و سفیر انگلستان در ایران

به گزارش تور آلمان ارزان، استاندار فارس از موضع کشورهای اروپایی در قبال برجام ابراز خرسندی کرد و با اشاره به بدعهدی آمریکا در این زمینه، گفت: بدعهدی آمریکا در قبال برجام در تاریخ دنیا ثبت خواهد شد.

دیدار استاندار فارس و سفیر انگلستان در ایران

به گزارش خبرنگاران ، اسماعیل تبادار در دیدار رابرت مک ایر، سفیر انگلستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار برقراری و تقویت روابط دوستانه با سایر کشورها از جمله کشور انگلیس بوده است .

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: انتظار داریم انگلیس و سایر کشورهای اروپایی به برجام به عنوان یک توافق بین المللی در همه ابعاد پایبند باشند تا این توافق، الگویی برای سایر کشورها به عنوان یک عهدنامه بین المللی باقی بماند .

وی با تاکید بر اینکه انتظار جمهوری اسلامی ایران از اروپا در قبال برجام بیش از این چیزها است، گفت: رای دیوان بین المللی دادگستری به نفع جمهوری اسلامی ایران موید این موضوع و بالاترین دلیل و گواه حقانیت ایران در دنیا بود .

استاندار فارس با اشاره به اقدامات و هزینه های پرداخت شده برای به نتیجه رسیدن توافق برجام، تاکید نمود: برجام باید به عنوان یک سند تاریخی از سوی تمامی کشورهای طرف معاهده عملیاتی گردد .

تبادار همچنین ابراز امیدواری کرد روابط بین ایران و انگلیس مستحکم تر از گذشته در سایه احترام متقابل تداوم یابد و صندلی ویژه ای به دست آورد .

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پیش از روابط تجاری خواستار توسعه روابط فرهنگی و سیاسی با همه کشورها است، گفت: ما به آرامش و صلح و دنیا عاری از تروریسم اعتقاد داریم و برای این اعتقاد نیز هزینه داده ایم .

تبادار همچنین در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود در استان فارس در حوزه های مختلف اضافه کرد: استان فارس به عنوان بخشی از ایران اسلامی آماده برقراری ارتباط دوسویه در حوزه های مختلف گردشگری، تجاری، اقتصادی، تولیدی، سرمایه گذاری با سایر کشورها است.

وی یادآور شد: 2 دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان بخشی از ظرفیت های علمی استان دارای 2 هزار استاد برجسته در سطح ملی و بین المللی هستند .

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه پیوند کبد، کلیه، حلزون گوش و... در دنیا صاحب رتبه است، اظهار داشت: در سال گذشته 900 پیوند کبد در شیراز صورت گرفته و این در حالی است که تعداد پیوند های کبد صورت گرفته در کشور آمریکا طی این سال 600 پیوند بوده است .

تبادار همچنین به صندلی استان فارس در حوزه کشاورزی اشاره نمود و اضافه کرد: استان فارس در حوزه کشاورزی رتبه دوم کشور را دارد و بیش از 10 درصد امنیت غذایی کشور را تامین می نماید .

وی ادامه داد: استان فارس با داشتن ظرفیت های فراوان، شرایط خوبی برای حضور سرمایه گذاران در بخش های مختلف را دارد که از حضور آنان در این استان استقبال می کنیم .

استاندار فارس در ادامه به برجستگی های این استان به عنوان بخشی از ایران اسلامی اشاره و اظهار داشت: فارس سرزمین حافظ شیرازی شاعر بلند آوازه ایران و دنیا است که معتقد است آسایش دو گیتی در مروت با دوستان و مدارا با دشمنان تفسیر می گردد، سرزمین استاد سخن سعدی شیرازی است که بنی آدم را اعضا یک پیکر دانسته و اعتقاد دارد که چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار .

تعهد به برجام پایه و اساس روابط ایران و انگلیس است

در این دیدار رابرت مک ایر سفیر انگلستان در جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به تعهد دولت انگلیس نسبت به توافق برجام، گفت: امروز برجام پایه و اساس روابط دو سویه ایران و انگلیس است .

مک ایر اضافه کرد: از زمان بازگشایی سفارت انگلیس در ایران همه کوشش خود را برای تقویت و گسترش روابط بین دو کشور به کار گرفته ایم .

سفیر انگلستان در ایران تاکید نمود: کوشش می کنیم تا ایران بتواند از مزایای برجام به خصوص در حوزه اقتصادی بهره مند گردد .

مک ایر با اشاره به اینکه تقویت روابط تجاری و همچنین ورود به حوزه تامین نیازهای ضروری نظیر دارو، غذا و اموری که به ایمنی و سلامت جان انسان ها مربوط است، به عنوان نخستین گام در توسعه روابط دو کشور باید مدنظر قرار گیرد، گفت: اگر تجارت را به منزله رود و تحریم ها را سدی در مقابل این رودخانه در نظر بگیریم؛ این اقدامات و گام های اولیه رخنه هایی هستند که با ایجاد آنها می توانیم به تدریج سد تحریم ها را از میان برداریم .

وی با اشاره به اینکه پایبندی به برجام برای کشورش تبعات و هزینه های سیاسی در پی داشته است، تاکید نمود: ما این راه را ادامه می دهیم چرا که معتقدیم باید به چیزی که امضا نموده ایم متعهد بمانیم و آن را انجام دهیم .

سفیر انگلستان در ایران با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های متعدد استان فارس در حوزه های مختلف مطرح نمود: بدون تردید شرکت های زیادی در انگلیس خواستار برقراری روابط با استان فارس هستند و من نیز در نشست مشترکی که بین اتاق بازرگانی ایران و انگلیس برگزار می گردد، این توانمندی ها را تشریح خواهم کرد .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 184

به "دیدار استاندار فارس و سفیر انگلستان در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار استاندار فارس و سفیر انگلستان در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید