افزایش چشمگیر خطر فقر در سنین بازنشستگی در آلمان

به گزارش تور آلمان ارزان، یک روزنامه آلمانی با استناد به آمارهای ارائه شده از طرف اداره آمار اروپا (یورو استات) از افزایش چشمگیر خطر فقر در بین افراد با سنین بالا و بازنشسته در آلمان اطلاع داد.

افزایش چشمگیر خطر فقر در سنین بازنشستگی در آلمان

با هزینه سفر به آلمان از ایران از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان فقر در سنین بالا در آلمان افزایش می یابد. 5.6 میلیون نفر افراد بالای 55 سال بر اساس یگ گزارش رسانه ای در معرض تهدید فقر و محدودیت های اجتماعی قرار دارند.

روزنامه پاسایر نوین پرسه با استناد به داده های اداره آمار اروپا (یورو استات) که توسط سابینه زیمرمن از نمایندگان حزب چپ مجلس آلمان مورد ارزیابی قرار گرفته است این خبر را منتشر نموده است.

بر این اساس حدود 10 سال پیش 4.5 میلیون نفر از افراد بالای 5 سال در معرض خطر فقر قرار داشتند که آمارها حکایت از افزایش حدود 25 درصدی فقر در سنین بالا در آلمان را دارد.

بر این اساس شمار افراد بالای 55 سال که به عنوان افراد در معرض خطر فقر ارزیابی می شوند از حدود 18.2درصد در سال 2006 به 20.7 درصد در سال 2014 افزایش یافته است. افرادی به عنوان در معرض خطر فقر و محدودیت اجتماعی تلقی می شوند که کم تر از 60 درصد درآمد میانگین کل جامعه را دارند.

این در حالی است که در هلند (11.9 درصد) نروژ (9.3 درصد)،سوئد (14.5 درصد) از افراد بالای 55 سال در معرض خطر فقر قرار دارند.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 949

به "افزایش چشمگیر خطر فقر در سنین بازنشستگی در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر خطر فقر در سنین بازنشستگی در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید