ایراد هوش مصنوعی را پیدا کنید، 20 هزار دلار جایزه بگیرید!

به گزارش تور آلمان ارزان، ایسنا نوشت: ربات هوش مصنوعی گفتگوگر و نویسنده ChatGPT، هنوز آنقدر باهوش نیست که بتواند ایرادهای خود را پیدا کند؛ بنابراین، شرکت سازنده آن برای درخواست یاری، به انسان ها روی آورده است.

ایراد هوش مصنوعی را پیدا کنید، 20 هزار دلار جایزه بگیرید!

شرکت OpenAI از یک برنامه پاداش برای یافتن ایرادهای ChatGPT پرده برداری و مردم را تشویق نموده است تا آسیب پذیری ها و ایرادهای سیستم های هوش مصنوعی مانند ChatGPT و GPT-4 را شناسایی و گزارش نمایند.

شرکت OpenAI در پست منتشرشده در وب سایت خود، جزئیات این برنامه را تشریح و خاطرنشان کرد که مقدار پاداش برای گزارش های ارائه شده، از 200 دلار برای یافته های کم شدت تا 20 هزار دلار برای اکتشافات استثنایی، متغیر است.

این شرکت تحت حمایت شرکت مایکروسافت، عنوان نمود که آرزوی آنها، ابداع سیستم های هوش مصنوعی است که به نفع همه باشند. مسئولان شرکت OpenAI خطاب به پژوهشگران امنیتی که علاقمند به مشارکت در این برنامه هستند، گفتند: اهمیت حیاتی امنیت را تشخیص داده و آن را به عنوان یک کوشش مشترک می بینیم. شما با به اشتراک گذاشتن یافته های خود، نقش مهمی در ایمن تر کردن فناوری ما برای همه ایفا خواهید کرد.

از آنجا که روزبه روز افراد بیشتری از ChatGPT و سایر محصولات OpenAI استفاده می نمایند، این شرکت مشتاق است تا هر گونه مشکل بالقوه را به سرعت ردیابی کند، از عملکرد سیستم ها مطمئن گردد و جلوی سوءاستفاده از هر گونه ضعف برای مقاصد شوم را بگیرد. بنابراین، OpenAI امیدوار است که از راه تعامل با جامعه فناوری بتواند هر مسئله ای را پیش از تبدیل شدن به یک مشکل جدی تر حل نماید.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا، پیشتر با مشکل روبه رو شد و آن بروز نقصی بود که عناوین مکالمه های خصوصی بعضی از کاربران را آشکار می کرد.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، پس از حادثه ماه گذشته گفت که این اتفاق ناگوار در حفظ حریم خصوصی را یک مشکل مهم می داند و اضافه کرد: ما نسبت به این موضوع، احساس وحشتناکی داریم. این مشکل اکنون برطرف شده است.

این اشتباه زمانی به مشکل بزرگ تری برای OpenAI تبدیل شد که ایتالیا، نگرانی های جدی خود را در خصوص نقض حریم خصوصی ابراز کرد و تصمیم گرفت ChatGPT را پیش از انجام دادن تحقیقات کامل ممنوع کند. بعلاوه، مقامات ایتالیایی خواهان جزئیات اقدامات OpenAI برای جلوگیری از تکرار شدن این مشکل هستند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2447

به "ایراد هوش مصنوعی را پیدا کنید، 20 هزار دلار جایزه بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایراد هوش مصنوعی را پیدا کنید، 20 هزار دلار جایزه بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید