این سفینه فضایی برای زمین طراحی شده!، عکس

به گزارش تور آلمان ارزان، گجت نیوز نوشت: لانچیا Pu+Ra HPE ، یک خودرو کانسپت با شکل و شمایل سفینه های فضایی است که در ادامه قصد داریم تا با ابعاد و زوایا آن آشنا شویم.

این سفینه فضایی برای زمین طراحی شده!، عکس

درحالی که ما هنوز درگیر اخبار ضد و نقیض از واردات خودروهای دسته دوم هستیم و برای خرید یک ماشین 12 هزار دلاری، باید چندین ماه در صف بمانیم، شرکت های پیشرو در دنیا به فکر 50 سال آینده هستند و قصد دارند تا با ایده های جاه طلبانه، سرمایه و پول را به سمت شرکت خود جذب نمایند. خودرو کانسپت لانچیا Pu+Ra HPE هم دقیقا با همین طرح و ایده به میدان آمده و می خواهد تا چشم همه را به سمتش خودش معطوف کند.

معینات فنی و امکانات لانچیا Pu+Ra HPE

نام این خودرو مفهومی، مخفف عبارت High Performance Electric است که به نوعی از عملکرد مجذوب کننده آن در معینات فنی و استفاده از موتورهای برقی حکایت دارد. هرچند که فعلا از توان این موتورهای برقی خبری نداریم اما می دانیم که در هر بار شارژ شدن باتری ها، می توانند 700 کیلومتر را بدون توقف طی نمایند و برای شارژ مجدد، فقط به 10 دقیقه زمان احتیاج دارند. بعلاوه اگر با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت حرکت کنید، مصرف انرژی موتورهای برقی به کمتر از 10 کیلو وات ساعت در هر 100 کیلومتر مسیر می رسد.

خودرو برقی و مفهومی لانچیا Pu+Ra HPE به سیستم رابط کاربری S.A.L.A مجهز شده اما این سیستم چیست؟ به لطف SALA می توانید محیط خودرو را مطابق با شرایط مسیر و خلق و خوی سرنشینان تنظیم کنید. از تنظیم صندلی ها تا سیستم تهویه مطبوع یا نورپردازی و سیستم پاشش عطر خودرو، همگی به وسیله این سامانه انجام می شوند. حتی می توانید یک پروفایل مخصوص را برای گروه دوستان یا خانواده خود درست کنید تا اتمسفر کابین، دقیقا با شرایط دلخواه شما هماهنگ باشد.

طراحی ظاهری و چهره لانچیا Pu+Ra HPE به قدر کافی معین است و احتیاجی به شرح ندارد؛ فقط باید بگوییم که آینه های جانبی این خودرو با اینکه از نوع دوربین دار و مدرن هستند، اما باز هم با بیشتر کانسپت های دنیا فرق دارند. این آینه های جانبی در جهت کاهش ضریب درگ خودرو و کمتر شدن مصرف انرژی، به داخل بدنه می روند. بعلاوه طراحی رینگ ها هم کاملا آیرودینامیکی و بر اساس همین فلسفه اجرا شده.

ماشین کانسپت لانچیا Pu+Ra HPE یک خودرو ایتالیایی است، پس چرا کابین آن ایتالیایی نباشد؟ طراحی و ساخت داشبورد و مبلمان اتاق لانچیا Pu+Ra HPE به شرکت ایتالیایی Cassian سپرده شده تا با الهام از معماری خانه های ایتالیایی و با استفاده از متریال هایی مثل چوب، پشم و پارچه، حس راحتی و خانه بودن را به سرنشینان القا کند.

کابین خودرو کانسپت برقی لانچیا Pu+Ra HPE به تنهایی، به یک مطلب جدا احتیاج دارد. فقط به فرم و هندسه داشبورد توجه کنید؛ تا به حال داشبورد متحرک با سیستم تمام لمسی را دیده بودید؟ ابعاد این نمایشگر لمسی شاید از 24 اینچ هم بیشتر گردد. حتی نمایشگر کلاستر دیجیتال هم به صورت جمع شونده طراحی شده تا زمانی که خودرو در حالت اتوپالوت است، فضای کابین را اشغال نکند. البته کار هنوز تمام نشده و به این مجموعه، یک نمایشگر هدآپ دسپلی 15 اینچی را هم اضافه کنید. اگر کمی وسواس را کنار بگذاریم، باید گفت که چنین طرحی را قبلا در بی ام و آی دی ویژن یا نیسان مکس اوت هم پیاده شده بود.

فعلا در خصوص اینکه چه خودرویی بر اساس لانچیا Pu+Ra HPE ساخته خواهد شد، هیچ اطلاعاتی نداریم اما محصولات برقی و مدرن این شرکت قرار است از سال 2028 به میدان بیایند پس فقط 5 سال صبر کنید تا هنر ایتالیایی ها را ببینید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2449

به "این سفینه فضایی برای زمین طراحی شده!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سفینه فضایی برای زمین طراحی شده!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید