این فناوری ها جذابیت گوشی های سال 2019 را دوچندان می نمایند

به گزارش تور آلمان ارزان، هرچند هنوز برای بحث و گمانه زنی در مورد فناوری های مربوط به گوشی های سال 2019 کمی زود است، اما باید بگوییم که طبق شواهد و قرائن، به نظر می رسد سال 2019 سال هیجان انگیزی برای صنعت موبایل خواهد بود. متأسفانه سال 2018، به دلیل کمبود نوآوری های هیجان انگیز، تا حالا سال خوبی برای صنعت گوشی های هوشمند نبوده است.

این فناوری ها جذابیت گوشی های سال 2019 را دوچندان می نمایند

سال 2018 را می توان سال بریدگی نمایشگر نام گذاری کرد زیرا روزبه روز به گوشی های مجهز به این مشخصه افزوده می گردد. از بین ویژگی های جذاب گوشی های عرضه گردیده در این سال، می توانیم به دوربین سه گانه گوشی هواوی P20 پرو و دیافراگم دوگانه پرچم داران سامسونگ اشاره کنیم. حتی آیفون های 2018 که تا کمتر از دو هفته دیگر معرفی می شوند، نمی توانند هوای تازه ای را برای این صنعت به ارمغان بیاورند، زیرا به نظر می رسد سال جاری برای این آیفون ها، سال مدل های S خواهد بود.

با این حال برای سال آینده تا حد زیادی امیدوار هستیم. در سال 2019 سامسونگ قرار است گوشی تاشو خود را روانه بازار کند و بر اساس گزارش های منتشر گردیده، گوشی گلکسی اس 10 مطمئنا گجت بسیار هیجان انگیز و نوآورانه ای خواهد بود. علاوه بر این، به لطف تکامل فناوری های پیشرفته، شرکت ها می توانند ایده های بلندپروازانه خود را در این سال عملی نمایند. در ادامه به تعدادی از این فناوری های هیجان انگیز نگاهی می اندازیم.

7+5

اگر فکر می کنید تراشه های فعلی بسیار قدرتمند و کم مصرف هستند، پس مطمئنا با عرضه اولین گوشی های مبتنی بر تراشه های 7 نانومتری نظرتان تغییر خواهد نمود. کمتر از دو هفته دیگر، اپل آیفون های مبتنی بر تراشه A12 که از فناوری 7 نانومتری بهره می برد، معرفی می نماید. در ادامه نوبت به گوشی های هواوی میت 20 می رسد و بعد از آن تا انتهای سال 2019 روزبه روز به گوشی های مجهز به چنین تراشه های پیشرفته ای افزوده می گردد. بسیاری از افرادی که از گوشی های مبتنی بر تراشه های 10 نانومتری یا قدیمی تر استفاده می نمایند، در سال 2019 به استفاده از گوشی های مجهز به این تراشه های پیشرفته روی می آورند.

در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که فاز نخست شبکه های 5G تا چند ماه دیگر عملیاتی می گردد و تا فصل بهار هم شاهد اولین گوشی 5G خواهیم بود و در نیمه دوم سال 2019 به تعداد گوشی های مجهز به این فناوری افزوده می گردد. از مهم ترین قابلیت های این فناوری می توانیم به سرعت بسیار بالا، تأخیر پایین و افزایش عمر باتری گجت ها اشاره کنیم.

حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

در سال آینده، حدود 100 میلیون از گوشی ها مجهز به حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش خواهند بود. این تکنولوژی می تواند به کاهش بیش ازپیش حاشیه نمایشگرها منجر گردد یا فضای کافی برای تعبیه قطعات جدید در پشت گوشی را فراهم کند. در این زمینه حسگرهای اپتیک و حسگرهای مافوق صوت وجود دارد. طبق گزارش ها، سامسونگ برای گلکسی اس 10 قصد دارد از حسگر مافوق صوت کوالکام استفاده کند و به دلیل قیمت بالای این تکنولوژی، تا اطلاع ثانوی فقط گوشی های پرچم دار از آن بهره می برند.

در حال حاضر هم برخی گوشی ها، مانند گوشی های شرکت های ویوو و اوپو از این فناوری بهره می برند. اما این حسگرها از نوع اپتیکال هستند و به همین خاطر در مقایسه با حسگرهای مافوق صوت سرعت و کیفیت پایین تری دارند. در همین زمینه باید بگوییم که شاید برای اولین بار در گوشی میت 20 پرو شاهد استفاده از حسگر مافوق صوت کوالکام باشیم، البته هنوز نمی توان با قاطعیت در این مورد صحبت کرد.

واقعیت افزوده و دوربین های سه گانه

با توجه به محبوبیت فزاینده دوربین های سه گانه، خبرهای پراکنده ای در مورد احتمال بهره گیری گلکسی اس 10 و نسل جدید آیفون ها از این مشخصه منتشر گردیده است. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که شاید این دوربین های سه گانه تنها برای دریافت عکس های باکیفیت مورد استفاده قرار نگیرند، بلکه احتمالا کاربرد فرعی آن ها در زمینه واقعیت افزوده و نقشه برداری سه بعدی از محیط خواهد بود.

اپل بودجه هنگفتی را به این فناوری اختصاص داده است و احتمالا در نسل بعدی گوشی های آیفون شاهد ارائه قابلیت های پیشرفته مربوط به واقعیت افزوده خواهیم بود. طبق جدیدترین شایعات، اپل با بهره گیری از دوربین های پیشرفته و تشخیص حرکات دست، می خواهد فناوری های مربوط به فیلم های علمی-تخیلی را به واقعیت بدل کند.

گوشی های تاشو

سامسونگ از پیشگامان صنعت نمایشگرهای تاشو محسوب می گردد و قصد دارد اولین گوشی تاشو خود را در سال 2019 روانه بازار کند. این گوشی مطمئنا از لحاظ سخت افزاری از امکانات گوشی های پرچم دار بهره می برد اما انتظار می رود قیمت آن دو برابر این گوشی ها باشد. البته سامسونگ در این زمینه تنها نیست و شرکت هایی مانند هواوی و شیائومی هم در حال توسعه گوشی های تاشو هستند تا هرچه سریع تر این گجت ها را در بازار عرضه نمایند.

گوشی های تاشو از جمله گجت های جذاب و نوآورانه ای هستند که شاید به موفقیت عظیمی برسند و شاید هم دچار مرگ زودرس شوند. در هر صورت، همین صرف حضور این فناوری نوآورانه می تواند هوای تازه ای را برای صنعت گوشی های هوشمند به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، بعد از ذوق زدگی سازندگان برای بهره گیری از بریدگی نمایشگر، حالا شاهد زیباتر شدن این بریدگی ها و در برخی موارد حذف آن ها هستیم. به همین خاطر شاید در سال 2019 شاهد تعداد بیشتری از گوشی های مجهز به نمایشگرهای یک دست و بدون حاشیه باشیم.

در نهایت باید باز هم تکرار کنیم که سال 2019 سال هیجان انگیزی برای گوشی های هوشمند است و بعد از چند سال عاری از نوآوری های پر سروصدا، احتمالا در این سال می توانیم عملی شدن ایده های بلندپروازانه شرکت ها را ببینیم.

بیشتر بخوانید: 14 ویژگی مورد انتظار از گوشی های پرچم دار سال 2019

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 45

به "این فناوری ها جذابیت گوشی های سال 2019 را دوچندان می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این فناوری ها جذابیت گوشی های سال 2019 را دوچندان می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید