برای کم کردن اضطراب بچه ها چه راهکارهایی وجود دارد؟

به گزارش تور آلمان ارزان، برترین راه برای کم کردن اضطراب بچه ها کم سن وسال این است که با آن ها بازی های هدفمند اجرا کنیم. این گزارش اردیبهشت ماه 1402 در خبرنگاران خانواده منتشر شده است.

برای کم کردن اضطراب بچه ها چه راهکارهایی وجود دارد؟

به گزارش خبرنگاران، در ادامه چند بازی مفید در این رابطه پیشنهاد داده ایم:

بازی پر و خالی کردن ظروف: چند تا لیوان یا کاسه پلاستیکی کوچک و بزرگ را کمی از آب پر کنید و از فرزندتان بخواهید ظروف را پر و خالی کند. با این بازی فرزند شما میزان و حجم را درک می نماید و علاوه بر آن حواس او از موارد اضطراب زا پرت می گردد. البته اگر خیس شدن احتمالی لباس فرزندتان یا آب ریختن روی زمین به شما اضطراب می دهد و ممکن است فرزند را تحت فشار قرار دهید، این بازی را فراموش کنید.

بازی فوت کردن شمع: یک یا چند شمع را روش کنید و از کودک بخواهید آن ها را فوت کند. این کار را چند بار اجرا کنید. در مرحله بعد فاصله شمع را از کودک دور کنید تا با کوشش بیشتر بتواند شمع را خاموش کند. با این کار، فرزندتان بدون اینکه بداند، تکنیک نفس عمیق را اجرا می نماید و با تکرار این بازی علائم اضطراب او کاهش کم می شوند.

گل بازی یا خمیربازی: گل رس یا خمیر بازی از آن وسیله هایی است که هم خلاقیت فرزند را تقویت می نمایند، هم به کاهش اضطراب او یاری می نمایند. یکی از دلایل مهمی که باعث کاهش اضطراب فرزند می گردد، بی قاعده و آزاد بودن این بازی است. فرزند شما می تواند آسوده از همه عوامل اضطراب زا گل رس یا خمیر را شکل بدهد و علاوه بر تقویت مهارت دست ورزی، آرامش را تجربه کند.

همه بازی های خلاق و آزاد به همراهی شما احتیاج دارند. واکنش شما به عنوان والد در حین این بازی ها، هم می تواند آرامش حاصل از بازی را تثبیت کند، هم می تواند اثر آن را از بین ببرد. چیزی که به فرزند شما آرامش می دهد، اطمینان از دوست داشته شدن و تأیید شدن از طرف شماست. تماشا رضایت و آرامش شما می تواند اضطراب را از فرزندتان دور کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2460

به "برای کم کردن اضطراب بچه ها چه راهکارهایی وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کم کردن اضطراب بچه ها چه راهکارهایی وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید