تور بلغارستان: توصیه های ایمنی سفر به بلغارستان (بخش دوم)

به گزارش تور آلمان ارزان، بلغارستان کشوری با منابع طبیعی بسیار زیبا و حیرت انگیز است.

این کشور در بردارنده یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا یعنی صوفیه می باشد. بلغارستان از کشورهای مقرون به صرفه قیمت محسوب می گردد و در سفر به آن می توانید علاوه بر بهره مندی از ساحل گرم و آفتابی دریای سیاه از پارک های طبیعی، مکان های مذهبی و تاریخی نیز تماشا کنید و حتی کوهنوردی را هم در کوه های بالکان تجربه نمایید. درواقع این کشور همه چیز را با هم دارد. اما این کشور یک سری نکته هم دارد که باید برای داشتن یک سفر خوب و مطمئن از آن ها آگاه باشید و به اصطلاح نکات ایمنی آن را رعایت کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر با این کشور و نکات سفر به آن آشنا شویم.

تور بلغارستان: توصیه های ایمنی سفر به بلغارستان (بخش دوم)

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

بلغارستان در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته، مرکز آن صوفیه و مذهب رسمی آن مسیحی ارتدوکس می باشد و 9 درصد آنها مسلمان هستند. زبان رایج آنها بلغاری است با خط سیریلی می نویسند. این کشور در غرب دریای سیاه واقع شده و با کشورهای رومانی در شمال، صربستان در غرب و ترکیه و یونان در جنوب همسایه است. از شهرهای مهم آن می توان به پلوودیف، وارنا، روسه و بورگاس اشاره نمود.

شرایط ورود و خروج

در زمان ورود به این کشور باید اظهارنامه ارزی که دراختیار شما قرار داده شده است را به دقت تکمیل کنید. سپس مامورین فرودگاه باید این اظهارنامه را مهر نمایند تا برای خروج دچار مشکل نشوید.

بهداشت

  • بنابراعلام سازمان بهداشت جهانی امکان ابتلا به بیماری های هپاتیت A و تب تیفوئید در این کشور وجود دارد. بنابراین بهتر است قبل از مسافرت خود را در برابر بیماری های تب زرد، تب تیفوئید و هپاتیت نوع A و B واکسینه کنید.
  • توصیه می گردد در صورت سفر به این کشور از تسهیلات مربوط به بیمه مسافر بهره ببرید. بیمه های موجود تنها برای موارد پیش بینی نشده است و برای درمان بیماری های خاص نمی توان از آن ها بهره برد.
  • حواس تان باشد قبل از سفر به این کشور واکسن های چهارگانه (کزاز، دیفتری، فلج اطفال و سرخک) خصوصا اطفال را در تاریخ مقرر زده باشید.
  • با توجه به وجود بیماری های مسری نظیر هپاتیت B و ایدز، ضروری است ضمن رعایت نکات بهداشتی، از ارتباطات غیر مطمئن بپرهیزید.
  • در تهیه آب و غذای مناسب دقت کنید و ترجیحا از آب بسته بندی استفاده نمایید.

سایر موارد

  • در بازارهای این کشور می توانید با پول رایج این کشور و بعلاوه دلار و یورو خرید کنید.
  • اتوبوس ها، ترن ها و سایر وسایل نقلیه عمومی مقرون به صرفه قیمت ولی شلوغ است. از آنجایی که رانندگان گاهی هزینه های اضافی از مسافرین می گیرند، سعی کنید فقط از تاکسی های آرم دار بهره ببرید.
  • در بدو ورود به این کشور اگر در صوفیه اقامت داشتید، سعی کنید در اسرع وقت ممکن آدرس نمایندگی ایران را که به همین منظور در اختیارتان قرار گرفته، پیدا کنید تا در صورت وقوع حادثه یا احتیاج به مراجعه، دچار مشکل نشوید.
منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2196

به "تور بلغارستان: توصیه های ایمنی سفر به بلغارستان (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان: توصیه های ایمنی سفر به بلغارستان (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید