فضانورد ناکام ناسا دوباره راهی ایستگاه فضایی خواهد شد

به گزارش تور آلمان ارزان، جنت اپس، فضانورد ناسا که قرار بود دو سال پیش راهی ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) شود و سفرش لغو شد، این بار قرار است توسط شرکت بوئینگ به ISS برده شود.

فضانورد ناکام ناسا دوباره راهی ایستگاه فضایی خواهد شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از ورج، دو سال پس از کنار گذاشته شدن غیر منتظره جنت اپس از پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی، این فضانورد ناسا اکنون برای مأموریت جدیدی به ISS انتخاب شده است.

این بار اپس به جای پرواز با موشک روسی سایوز که برای پرواز پیشین وی برنامه ریزی شده بود، به اولین گروه خدمه عملیاتی فضاپیمای بوئینگ موسوم به استارلاینر(CST-100 Starliner) که یک کپسول فضایی خصوصی جدید برای حمل و نقل فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی و بازگرداندن آنها است، می پیوندد.

در ابتدا قرار بود اپس در ژوئن سال 2018 با موشک سایوز راهی ISS شود و یکی از سه خدمه پرواز برای اقامت شش ماهه در ایستگاه فضایی باشد. این اتفاق باعث می شد اپس تبدیل به اولین فضانورد سیاه پوست شود که در ایستگاه فضایی که مدت طولانی در ایستگاه فضایی زندگی می کند، اما در ژانویه سال 2018، ناسا وی را از این پرواز کنار گذاشت و دلیل خاصی نیز برای این تغییر ارائه نداد.

فیلم| بازگشت فضانوردان به زمین: سفینه دراگون از ایستگاه فضایی جدا شد

برندی دین، سخنگوی ناسا در بیانیه ای در آن زمان گفت: هنگام عقد قرارداد برای این پروازها، تعدادی از عوامل در نظر گرفته می شود و این تصمیمات از آن دسته تصمیماتی است که ناسا برای پرسنل خود می گیرد و اطلاعات خاصی را نیز ارائه نمی دهد.

سرانجام در آن پرواز، سرنا اونون چنسلر، دیگر فضانورد ناسا جایگزین اپس شد.

اما اکنون گزارش شده است که ناسا دوباره سعی خواهد کرد تا اپس را به ایستگاه فضایی بفرستد. او به همراه سونیتا ویلیامز و جاش کاسادا دو فضانورد ناسا که از قبل مامور و مشخص شده اند به این پرواز با کپسول استارلاینر می پیوندد.

این اولین سفر به فضا برای اپس و کاسادا خواهد بود، در حالی که ویلیامز سفر سوم خود را تجربه خواهد کرد.

با این حال هنوز راه زیادی باقی مانده تا این سه نفر به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز کنند، چرا که شرکت بوئینگ هنوز باید دو پرواز آزمایشی دیگر را با استارلاینر انجام دهد.

شرکت بوئینگ در ماه دسامبر استارلاینر را طی یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین به ایستگاه فضایی فرستاد، اما چندین اختلال نرم افزاری در طول این مأموریت پیش آمد و باعث شد این کپسول نتواند به ISS برسد. هر چند که بوئینگ پیروز شد استارلاینر را به شکل ایمن به زمین بنشاند.

اکنون بوئینگ باید یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین دیگر را برای ناسا انجام دهد و اگر این آزمایش به خوبی پیش رود، این شرکت یک پرواز آزمایشی سرنشین دار را انجام می دهد و تنها پس از اینکه بوئینگ پیروز به پرتاب و فرود ایمن استارلاینر در این دو آزمایش شود، مجاز خواهد بود اپس و دو فضانورد دیگر ناسا را به ایستگاه فضایی ببرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1398

به "فضانورد ناکام ناسا دوباره راهی ایستگاه فضایی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضانورد ناکام ناسا دوباره راهی ایستگاه فضایی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید