لوکیشن فیلم: فرشتگان و شیاطین (Angels &amp Demons)

به گزارش تور آلمان ارزان، فرشتگان و شیاطین فیلمی به کارگردانی ران هاوارد و بازیگری تام هنکس، علاوه بر داستان مهیج، لوکیشن های خیره کننده ای دارد.

لوکیشن فیلم: فرشتگان و شیاطین (Angels &amp Demons)

بسیاری از صحنه های اصلی فیلم ها در یک استودیوی بسته فیلمبرداری می شود، اما گاهی اوقات تولیدات سینمایی برای ایجاد تصاویر واقعی تر و زیباتر، پا در دنیای واقعی می گذارند و گاه لوکیشن فیلم به اندازه خود فیلم برای بینندگان جذاب است.

فرشتگان و شیاطین فیلمی است که بر اساس رمانی به همین نام اثر دن براون نویسنده مطرح آمریکایی به کارگردانی ران هاوارد و بازیگری تام هنکس در نقش رابرت لنگدان، شخصیت اصلی این کتاب ساخته شده است. پیش از این فیلم، تام هنکس، نقش رابرت لنگدان را در فیلم راز داوینچی بازی نموده بود.

داستان فیلم:

فیلم با نمایش مراسم تشییع جنازه پاپ در میان جمعیت زیادی از مسیحیان و خبرگزاری های دنیا شروع می شود. هم زمان با این مراسم، در یک مرکز تحقیقاتی، پژوهشگران کوشش می نمایند تا مبدا پیدایش هستی را کشف نمایند و پیروز به کشف ذره ای بنیادین به نام ذره خدا می شوند. فردی ناشناس، یکی از دانشمندان این مرکز را که از قضا لباس کشیش بر تن دارد، کشته و نماد اشراقیون را بر سینه وی حک می نماید و یکی از مخزن های پادماده را به سرقت می برد.

در نهایت، واتیکان برای کشف راز این قتل، از رابرت لنگدان، استاد نمادشناس، تقاضای یاری می نماید.

گرچه بخش زیادی از ماجرای فیلم در واتیکان می گذرد ولی جالب است بدانید که این صحنه ها در جای دیگری فیلم برداری شده اند و فضای کلیساها بازسازی شده است. در واقع تصاویری که می بینید واتیکان و هاروارد واقعی نیستند.

صحنه های مربوط به دانشگاه هاروارد در رویس هال دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، فیلمبرداری شده است.

رویس هال دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس

ساخت این بنا در سال 1929 به خاتمه رسیده است. رویس هال به سبک رومانسک ساخته شده و در گذشته، به عنوان کلاس درس اصلی دانشگاه مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه، برج های دوقلوی جلوی بنا، یکی از نمادهای دانشگاه کالیفرنیا است. اودیتوریوم این بنا که برای برگزاری مراسم سخنرانی طرحی شده، 1800 نفر ظرفیت دارد و بعد از تغییرات سال 1982، به عنوان تالار کنسرت و رویدادهای هنری دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

این مجموعه را به افتخار جوزیا رویس، نام گذاری مرده اند؛ فیلسوف اهال کالیفرنیا که مدرک خود را از دانشگاه UC Berkeley در سال 1875 دریافت کرد. جزییات نمای بیرونی این مجموعه، برگرفته از کلیساها و آثار معماری جنوب ایتالیا است. در واقع این بنا از بازیلیکای SantAmbrogio در میلان الگوبرداری شده و در فیلم های متعددی به نمایش درآمده است.

کاخ کاسرتا (Caserta)، ایتالیا

صحنه های مربوط به راهرو و پلکان مرمری بزرگ واتیکان و کلیسای سیستین در این کاخ فیلمبرداری شده است.

کاخ کاسرتا یک کاخ به سبک باروک در منطقه کازرتاو در 40 کیلومتری شمال ناپل در کشور ایتالیا است. این کاخ در زمان حکومت بوربون ها بر جنوب ایتالیا توسط معماری به نام پیر لوئیجی وان ویتلی ساخته شده است. آب این کاخ از جنگل بوسکووچیو سرچشمه می گیرد و با مجسمه هایی از دایانا و آکتئون تزئین شده است.

این کاخ جزو بزرگ ترین کاخ های اروپا است و 1200 اتاق دارد که 40 اتاق آن مربوط به خود امپراتور با نقاشی های دیواری و دیوارنگاره های بی نظیری تزیین شده اند. راه پله اصلی کاخ، 116 پله مرمر دارد.

این مجموعه به عنوان اقامتگاه خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار می گرفت. ساخت بنا در سال 1751 میلادی به دستور کارل پنجم پادشاه سیسیل شروع شد و در سال 1997 در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسید. از محیط این کاخ علاوه بر فیلم فرشتگان و شیاطین برای ساخت فیلم های بسیاری استفاده شده که از آن جمله می توان به اپیزود اول جنگ ستارگان اشاره نمود.

پانتئون (معبد رومی)

یکی دیگر از لوکیشن های جذاب فیلم، پانتئون یا معبد رومی است. جایی که پروفسور لنگدان اولین کلید حل ماجرا را در مقبره نقاش معروف، رافائل در پانتئون پیدا می نماید. این بنای دیدنی در میدان روتوندا در منطقه تاریخی شهر رم نهاده شده است و قدمت آن به سال 125 میلادی برمی شود. معبد پانتئون رم به عنوان یکی از بزرگترین گنبدهای دنیا شناخته می شود و جزو شگفتی های دنیای معماری است. این بنا در شروع به عنوان معبدی برای خدایان رومی ساخته شده و از قرن هفتم کلیسای کاتولیک رومی است.

میدان مقابل این بنا، میدان پیازا دلا روتوندا (Piazza della Rotonda) نام دارد. یک حوض و فواره زیبا در مرکز میدان نهاده شده است.

پیازا دل پوپولو (Piazza del Popolo)

این میدان جایی است که اولین کاردینال پیدا می شود. نام این میدان، از نام کلیسایی در گوشه شمال شرقی میدان به نام کلیسای سانتا ماریا دل پوپولو نشات می گیرد. سردابه این کلیسا که در فیلم تصاویری از آن را می بینید، در استودیو بازسازی شده است. این میدان بین سال های 1811 و 1822 توسط معماری به نام جوزپه والادیه به سبک نئوکلاسیک طراحی شده است. این میدان هم مانند سایر میدان های قدیمی رم، حوض و فواره ای دیدنی دارد.

فواره چهار رودخانه در میدان ناوونا

این فواره در سال 1651 توسط جان لورنتسو برنینی طراحی شده است. طراحی این فواره در ابتدا به فرانچسکو بورومینی معمار برجسته و بانفوذ سبک باروک سفارش داده شد، اما در نهایت این کار به عهده جیان لورنتسو برنینی معمار مشهور دیگر آن دوره و رقیب بورومینی، نهاده شد و به بزرگترین شاهکار این معمار و نماد تاثیرات نمایشی و دینامیک سبک باروک تبدیل شد. ساخت فواره ها و چشمه های عمومی در رم دو هدف داشت: اول اینکه قبل از لوله کشی شدن آب به داخل منازل، این چشمه ها منابع مهم آب مصرفی مردم شهر بودند. دوم اینکه آنها بناهای یادگاری و نماد حمایت پاپ هستند.

این فواره به صورت سمبلیک به چهار رودخانه بزرگ در چهار قاره اشاره می نماید که توسط جغرافی دانان رنسانس شناخته شده بودند: رود نیل در آفریقا، رود گنگ در آسیا، دانوب در اروپا و ریو دلا پلاتا (رود نقره ای) در آمریکا.

پیازا ناوونا یا میدان ناوونا

این میدان در مکان ورزشگاه دومیتیان ساخته شده که در قرن اول میلادی به عنوان یک مکان عمومی برای تماشای بازی ها و مراسم عمومی ساخته شده بود. به همین دلیل آن را با نام Circus Agonalis به معنای میدان رقابت هم می شناسند. به مرور زمان نام میدان به ناوونا تغییر یافت.

قلعه سنت آنجلو

کلید نهایی معمای فیلم در کلیسای اشراقیون آشکار می شود. این بخش از فیلم در قلعه سنت آنجلو فیلم برداری شده که به دستور امپراتور هادریان به عنوان مقبره ای برای خود و خانواده اش ساخته شده است. علاوه بر مقبره، این مجموعه به عنوان قلعه دفاعی هم مورد استفاده نهاده شده است و اکنون به موزه تبدیل شده است. از بالای این قلعه می توانید چشم اندازهای بسیار زیبایی از رم را تماشا کنید. این بنا، زمانی بلندترین بنای شهر رم بود. مقبره هادریان بین سال های 134 تا 139 میلادی ساخته شده است.

منبع: کجارو / imdb.com / movie-locations.com
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 860

به "لوکیشن فیلم: فرشتگان و شیاطین (Angels &amp Demons)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکیشن فیلم: فرشتگان و شیاطین (Angels &amp Demons)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید