لپ تاپ سفارشی شده چه رجحان هایی نسبت به سایر لپ تاپ ها دارد؟

به گزارش تور آلمان ارزان، از آن جایی که این روزها در بازار، لپ تاپ هایی با ترکیب سخت افزاری سفارشی شده به فروش می رسند، این پرسش ممکن است برای شما به وجود آمده باشد که چه کسی آن ها را سفارشی می نماید؟ چرا این اتفاق می افتد؟ آیا می گردد به کیفیت این محصولات اعتماد داشت؟ و بسیاری پرسش دیگر که قصد داریم در این مطلب به تمام آن ها پاسخ دهیم. بنابراین با ما همراه باشید.

لپ تاپ سفارشی شده چه رجحان هایی نسبت به سایر لپ تاپ ها دارد؟

لپ تاپ ها که از آن ها به عنوان کامپیوتر شخصی قابل حمل هم یاد می شود، محصولاتی هستند که به لطف قابل حمل بودنشان در بسیاری از کارها اعم از گیمینگ، طراحی، کار با اپلیکیشن های صنعتی و… مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل خیلی از کاربران این محصولات را به کامپیوترهای رومیزی که آن ها را یک جانشین می نمایند ترجیح می دهند.

هرچند بعضی از کاربران معتقد هستند کامپیوترهای شخصی را می شود هر زمان که ادعا کرد ارتقا داد یا قطعات آن را طبق سلیقه خود انتخاب کرد ولی لپ تاپ ها اینطور نیستند. شما وقتی به صفحه خرید لپ تاپ یک فروشگاه سر می زنید، با انبوهی از مدل ها روبرو می شوید که همگی ترکیب سخت افزاری مشخصی دارند. ترکیبی که خود شرکت سازنده آن را مشخص می نماید. به همین دلیل شاید هیچوقت نتوانید آن ترکیبی را که مد نظر خودتان هست انتخاب کنید.

این موضوع سبب می شود گاهی اوقات مجبور شوید برای لپ تاپی هزینه کنید که اگرچه مشخصه قابل قبول شما را دارد اما یک سری قابلیت های اضافی هم در اختیارتان قرار می دهد که شاید به آن ها احتیاجی نداشته باشید ولی باید بهای آن را بپردازید. این یعنی تعادل دقیقی بین هزینه پرداختی و مشخصات دریافتی وجود نخواهد داشت.

بسیاری از لپ تاپ ها با مشخصات سخت افزاری ثابتی راهی بازار می شوند اما پتانسیل تغییر را دارند. حالا بعضی از شرکت های گارانتی از این فرصت استفاده نموده و لپ تاپ ها را طبق احتیاج کاربران ارتقاء می دهند. با وجود این لپ تاپ ها در بازار، قطعا یک سری پرسش و ابهامات هم به وجود می آید که در این مطلب سعی نموده ایم به تمام آن ها پاسخ دهیم.

1. لپ تاپ سفارشی شده (کاستومایز) چیست؟

همانطور که در بالا هم اشاره شده، لپ تاپ سفارشی شده محصولی است که قطعات آن طبق احتیاج کاربران تغییر می نماید و معمولا ارتقاء می یابد. اینگونه لپ تاپ ها هم به وسیله شرکت سازنده و هم به وسیله شرکت گارانتی نماینده (مشابه آنچه که در خبرنگاران شاهد هستیم) سفارشی می شوند و در نتیجه کاربران می توانند مطابق احتیاج خود، فزونین گزینه را انتخاب و خریداری نمایند.

2. لپ تاپ سفارشی شده چه مزیتی دارد؟

لپ تاپ سفارشی شده در مقایسه با لپ تاپی که مشخصات آن را شرکت سازنده مشخص می نماید یک سری فزونی هایی دارد که از جمله مهم ترین آن می توان به هزینه پرداختی اشاره نمود. شما شاید از محصولی خوشتان بیاید که ظاهری ساده دارد اما می بینید که مشخصات فنی آن بسیار ضعیف است. نسخه سفارشی شده این محصول با همین ظاهر و جنس بدنه ولی با قطعاتی قدرتمندتر و بهتر به فروش می رسد که این یعنی هزینه اضافه ای که پرداخت می کنید دقیقا به خاطر ارتقاء بوده و نه به خاطر چیز دیگری.

از طرفی لپ تاپ های سفارشی شده چون متناسب با احتیاج بازار ارتقاء پیدا می نمایند، می توانند گزینه بهتری برای خرید باشند. در این محصولات معمولا قطعات اصلی نظیر هارد و رم ارتقاء پیدا می نماید که جز اصلی ترین قطعات قابل ارتقاء در یک لپ تاپ به حساب می آیند که یک کاربر معمولا در صورت مشاهده ضعف در سرعت کار با لپ تاپ یا انجام چند کار به صورت همزمان، به ارتقای آن ها اقدام می نماید.

3. سفارشی کردن به چه صورت است؟ ارتقا یا نزول؟

توجه داشته باشید محصولاتی که در فروشگاه خبرنگاران به فروش می رسند همگی از لحاظ سخت افزاری ارتقا پیدا می نمایند. سفارشی کردن با کاهش توان سخت افزاری صورت نمی گیرد. نکته بعد اینکه ارتقاء سخت افزاری دستگاه بر اساس توان فیزیکی آن بوده و مطابق استانداردهای کمپانی صورت می پذیرد.

4. آیا می شود خودمان ترکیب سخت افزاری را انتخاب کنیم؟

متأسفانه این مورد فعلا وجود ندارد. البته شرکت های سازنده سخت افزار این کار را انجام می دهند. بعضی از آن ها در فروشگاه خود، گزینه ای برای سفارشی سازی هم دارند که کاربر با انتخاب آن می تواند انتخاب کند یک لپ تاپ به چه مشخصاتی را می خواهد. قطعا با این کار هزینه پرداخت شده تا بیشترین حد ممکن متمرکز می شود چرا که کاربر خودش انتخاب می نماید چه قطعاتی درون لپ تاپش قرار بگیرند اما در خبرنگاران شما به محصولاتی دسترسی دارید که طبق تشخیص شرکت گارانتی، سفارشی می شود.

5. آیا این کار مرسوم است؟

همانطور که در بالا هم اشاره شده، شرکت های بزرگ سازنده لپ تاپ هم امکان خرید لپ تاپ سفارشی را به کاربران می دهند و این چیز جدیدی نیست. با این تفاوت که اگر شما بخواهید از فروشگاه خود شرکت سازنده خرید کنید، می توانید مواردی نظیر نمایشگر، پردازنده، هارد، رم و… را هم ارتقاء دهید یا به عبارتی ساده تر، لپ تاپ خود را بسازید. بنابراین این کار کاملا مرسوم است و جا افتاده.

6. شرایط گارانتی چگونه است؟

از آن جایی که این تصمیم را خود شرکت گارانتی می گیرد که لپ تاپ ها را سفارشی کند، بنابراین به صورت کامل هم از آن پشتیبانی می نماید. این یعنی کاربران بدون نگرانی می توانند به خرید این محصولات اقدام نمایند و اطمینان داشته باشند هر خرابی که ناشی از بی احتیاطی آن ها نباشد، تحت پوشش کامل شرکت گارانتی خواهد بود.

7. آیا می شود به لپ تاپی که قطعات آن ارتقاء یافته شده اند، اعتماد کرد؟

بدیهی است شرکت گارانتی این لپ تاپ ها را با مسئولیت خود، سفارشی می نماید. این یعنی شرکت سازنده اصلا محصولی با چنین ترکیب سخت افزاری در بازار ندارد و این ارتقاء هم به وسیله آن ها صورت نمی گیرد. بنابراین این احساس نگرانی طبیعی است که فکر کنید شاید نشود به این محصولات اعتماد کرد چون قاعدتا باید باز شوند تا بشود تغییرات را روی آن ها اعمال کرد.

اما یک نکته وجود دارد که باید به آن اشاره داشته باشیم. ارتقای لپ تاپ ها به گونه ای نیست که فشار خاصی به آن ها وارد شود چرا که بر اساس توان فیزیکی آن بوده و مطابق استانداردهای شرکت سازنده است. عمده ارتقاها به رم و حافظه داخلی بر می شود که این یعنی احتیاجی نیست خیلی فرآیند پیچیده ای را برای ارتقاء طی کرد. بدین ترتیب لپ تاپ در طول این فرآیند آسیبی نمی بیند که بخواهیم ترسی از بابت خرید آن داشته باشیم.

درست مثل حالتی است که خودتان لپ تاپ را نزد یک فروشنده می برید تا قطعات یادشده را برایتان ارتقاء دهد. با این تفاوت که این کار حالا نزد یک شرکت گارانتی صورت می گیرد که خودش هم تا مدت زمان سرانجام یافتن گارانتی جوابگوی مسائل احتمالی شما خواهد بود. از طرفی تمام فرآیند سفارشی سازی در شرایط استاندارد و زیر نظر افراد متخصص صورت می گیرد تا جای هیچ نگرانی وجود نداشته باشد.

سایر نکته ها درباره لپ تاپ سفارشی شده

  • تمامی دستگاه ها با پسوند کاستوم شده در شرایط استاندارد در دفاتر گارانتی ارتقا پیدا می نمایند و مشمول گارانتی هم می شوند.
  • تمام تغییرات سخت افزاری اعمال شده روی محصولات مورد تأیید شرکت گارانتی نماینده است.
  • تمام محصولات برای استفاده بهتر و بهینه تر ارتقاء پیدا نموده اند و در نتیجه کاهش یا نزول توان سخت افزاری جز گزینه های سفارشی سازی وجود ندارد.

اگر شما هم در پی لپ تاپی سفارشی هستید، می توانید به وسیله لینک زیر به بخش فروش لپ تاپ های سفارشی خبرنگاران راهنمایی شده و گزینه مد نظر خود را متناسب با احتیاجی که دارید انتخاب و بخرید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2359

به "لپ تاپ سفارشی شده چه رجحان هایی نسبت به سایر لپ تاپ ها دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لپ تاپ سفارشی شده چه رجحان هایی نسبت به سایر لپ تاپ ها دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید