مشمولانی که کد بورسی ندارند، چگونه سهام خود را بفروشند؟

به گزارش تور آلمان ارزان، درحالیکه امکان فروش30 درصد سهام عدالت برای مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب نموده اند فراهم شده است، تعدادی از این مشمولان هنوز کد بورسی ندارند تا بتوانند اقدام به فروش سهام خود نمایند که این افراد برای فروش سهام عدالت خود باید به بانک ها مراجعه نمایند.

مشمولانی که کد بورسی ندارند، چگونه سهام خود را بفروشند؟

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، علاوه بر اینکه امکان فروش سهام عدالت به وسیله بانک ها از ششم خرداد ماه فراهم شده است، مشمولان سهام عدالت از روز گذشته نیز می توانند 30 درصد سهام خود را به وسیله کارگزاری ها بفروشند.

شرکت های کارگزاری به طور روزانه سفارش های فروش را تا سقف 30 درصد کل ارزش سبد دریافت و تا ساعت 14 به سپرده گذاری مرکزی ارسال می نمایند.

سمات نیز این دارایی ها را در کد کارگزاری تجمیع می نماید و این شرکت می تواند در روز کاری بعد به قیمت پایانی همان روز و در ساعت 12:45 تا 14 عرضه کند.

بر این اساس، فعلا امکان فروش مستقیم به وسیله سیستم معاملات آنلاین وجود ندارد و همه کارگزاری ها سایت فروش سهام عدالت را راه اندازی خواهند کرد.

در این میان، مشمولانی هستند که قصد دارند سهام عدالت خود را بفروشند اما کد بورسی ندارند. بر این اساس این افراد چنانچه برای فروش سهام خود عجله دارند باید به بانکی که شماره شبای آن را در سامانه سهام عدالت (samanese.ir) وارد نموده اند، مراجعه و نسبت به فروش 30 درصد سهام خود نمایند.

زمانی که فرد برای فروش سهام خود به بانک مراجعه می نماید، نیازی به ارائه کد بورسی ندارد و فقط باید کد ملی ارائه دهد. البته سهام دار در مشخص 30 درصد نقشی ندارد و انتخاب آن بر عهده بانک است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1258

به "مشمولانی که کد بورسی ندارند، چگونه سهام خود را بفروشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشمولانی که کد بورسی ندارند، چگونه سهام خود را بفروشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید