نکاتی برای داشتن یک سفر سبز

به گزارش تور آلمان ارزان، رفتن به مسافرت موجب می شود با فرهنگ های جدیدی آشنا شوید و تجربیات زیادی بدست بیاورید اما شاید مسئله ای که تا به حال به آن بی توجه بوده اید، داشتن سفری سبز است. سفر سبز به معنای دوست بودن با محیط زیست و کمک به صنعت گردشگری است. در این مقاله راه چاره های داشتن سفر سبز را بررسی می کنیم، پس در ادامه با دورونزدیک همراه باشید.

نکاتی برای داشتن یک سفر سبز

استفاده از چمدان سازگار با محیط زیست

نسبت به هر زمان دیگری، طراحان امروزه توجه بیشتری به این مسئله دارند. چمدان سازگار با محیط زیست به معنای استفاده از موادی است که آسیبی به محیط زیست وارد نکند. خوب است که مواد ساخت چمدان از مواد بازیافتی باشد.

غذا خوردن سبز

به جای رفتن به رستوران های لوکس و معروف، بهتر است به غذاخوری های محلی سری بزنید. در این رستورانهای به منظور حمایت از کشاورزان از مواد غذایی تازه و عالی استفاده می شود. پس می توانید تجربه خوردن یک غذای ارگانیک را داشته باشید.

خرید محلی

به جای خرید کردن در مراکز بزرگ و به دنبال مدل های جدید طراحان مد، سری به بازار و فروشگاههای محلی بزنید.علاوه بر آشنایی با صنایع دستی بومی، می توانید کارهای منحصر به فرد و مناسب برای سوغاتی خریدن را در این بازارها بیابید. هنگام خرید از قلم نیاندازید که از دریافت کیسه پلاستیکی اجتناب کنید و بجای آن از کیسه ها با قابلیت استفاده مجدد همراه داشته باشید. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

استفاده از منابع طبیعی

زمانی که در سفر هستید،بهتر است منابع طبیعی مقصد مانند آبگرم و ماساژ را شناسایی کنید و از آن بهترین استفاده را ببرید. آبگرم معمولا یکی از راههای کسب درآمد آن منطقه است و این آب که شامل مواد آلی و معدنی فراوانی است قطعا برای سلامت بسیار مفید است.

اقامت در مکانهای لوکس سازگار با محیط زیست

امروزه استراحتگاه های سبز به شدت افزایش یافته است. در این استراحتگاهها علاوه بر اینکه مواردی مانند استفاده از انرژی های تجدید پذیر، استفاده از مواد شوینده سازگار با محیط زیست، تامین انرژی به صورت طبیعی و ... در نظر گرفته شده است، به جامعه محلی و بومی نیز کمکی می شود. شاید در گذشته این استراحتگاهها چنگی به دل نمی زدند اما امروزه بسیار شیک و لوکس شده اند.

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1050

به "نکاتی برای داشتن یک سفر سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای داشتن یک سفر سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید