کاسکاد یا هزار پله یکی از نمادهای معماری شهری ایروان، عکس

به گزارش تور آلمان ارزان، اگر اهل گشت و گذار در خارج از مرزهای کشورمان باشید، حتما کشور ارمنستان را به خوبی می شناسید؛ کشوری با قدمتی سه هزار ساله که با بهره گیری از جاذبه های تاریخی و فرهنگی خود توانسته به یکی از پرگردشگرترین کشورهای آسیا مبدل گردد.

کاسکاد یا هزار پله یکی از نمادهای معماری شهری ایروان، عکس

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

بی تردید پایتخت زیبای ارمنستان در موفقیت های این کشور در زمینه صنعت گردشگری بیشترین نقش را ایفا نموده است: ایروان، مشهورترین شهر ارمنستان، شهری که معماری خاص و جاذبه های مختلف تاریخی و فرهنگی آن سبب شده که به نگین گرانبهای قفقاز مبدل شود، شهر باستانی که در جای جای خود، اسرار تاریخی ارزشمندی را برای عاشقان و کاشفان تاریخ محفوظ نگه داشته است تا داستان های جذاب و گوش نوازی از آبادی و ویرانی را در گوش آنان زمزمه کند.

اما برای بازدید از چنین شهر جذابی، نخست کجا باید رفت؟ بدون هیچ تردیدی پاسخ کاسکاد ایروان است؛ مکانی که نمای کل شهر دیدنی ایروان از آن نمایان است، مکانی با صدها پله که به ما می آموزد هیچ چیز زیبا در زندگی به آسانی حاصل نمی شود و برای تماشای زیباترین لحظات زندگی باید صبر پیشه کرد. اما برای خرید بلیط هواپیما ایروان صبر زیاد جایز نیست! پس بدون احتیاج به ویزا به ایروان سفر کنید و از جاذبه های مختلف آن دیدن کنید.

چرا باید به کاسکاد ایروان برویم؟

منظره و نمای بسیار زیبا و شگفت انگیزی از شهر دیدنی ایروان ارائه می دهد.

از فضای سرسبز و دلنشینی برخوردار است.

در مرکز ایروان واقع شده و امکان بازدید از سایر جاذبه های دیدنی این شهر را میسر می سازد.

تاریخچه کاسکاد ایروان

پروژه ساخت کاسکاد ابتدا در اواخر دهه 70 میلادی در مرکز ایروان شروع شد. هدف از اجرای این طرح پیوند بخش مسکونی ایروان با مرکز دیدنی این شهر بود. این پروژه در سال 1980 تا حدودی کامل شد و پس از آن، هر سال بخش مختلفی به آن افزوده می شد و بخش های دیگر نیز مورد بازسازی قرار می گرفت. اما طرح نهایی و پلکانی کاسکاد در سال 2009 کامل شد و به شکل و شمایل امروزی آن درآمد. امروزه کاسکاد به قلب تپنده ایروان و به محل برگزاری جشن ها، کنسرت ها و تجمعات مبدل گشته است.

بخش های مختلف کاسکاد ایروان

از آنجایی که کاسکاد از 570 پله تشکیل شده است، بازدیدنمایندگان به منظور بازدید از بخش مرتفع مرکزی کاسکاد باید خود را برای فعالیتی پرتحرک و کالری سوز آماده نمایند. البته برای آن دسته از افرادی که توانایی صعود از پلکان کاسکاد ایروان را ندارند، پلکانی برقی نیز تعبیه شده است تا این افراد نیز از لذت تماشای منظره زیبای شهر محروم نمانند. در بخش مرکزی کاسکاد، تندیس های بسیار زیبا و شگفت انگیزی قرار گرفته اند که نظر هر بازدیدنماینده ای را در همان ابتدا به خود جلب می نماید. لازم به ذکر است که قرار دریافت این آثار هنری در کنار محیطی سرسبز مملو از گل هایی رنگارنگ و فواره هایی تماشایی، فضای بسیار دلنشین و زیبایی را ایجاد نموده است؛ فضایی آرامش بخش که حس سرزندگی و صمیمیت را به هر بازدیدنماینده ای تزریق می نماید.

موقعیت مکانی کاسکاد ایروان

کاسکاد ایروان در بهترین جای ایروان قرار گرفته است: این بدان معناست که گردشگران با بازدید از این مکان نه تنها از منظره شگفت انگیز و خیره نماینده شهر زیبای ایروان و کوه های آرارات بهره مند خواهند شد، بلکه به بهترین رستوران ها، کافی شاپ ها، موزه های هنری، تالارهای موسیقی و دیگر اماکن فرهنگی و تفریحی و تاریخی شهر دیدنی ایروان در کوتاه ترین زمان ممکن دسترسی خواهند داشت.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از کاسکاد ایروان چقدر است؟

بازدید از کاسکاد ایروان هیچ هزینه ای را برای شما در برنخواهد داشت. اما مدت زمان بازدید از این مکان به این امر بستگی دارد که در چه مدت می توانید 570 پله را طی کنید. اگر برای لذت بردن از فضای زیبا و دل انگیز پیرامون خود، در راستا توقف نموده و خود را به میان وعده ای لذیذ دعوت کنید، ممکن است بازدید از این مکان و تماشای منظره ایروان دست کم دو ساعت از زمان شما را صرف کند.

چگونه به کاسکاد ایروان برویم؟

اگر از شمال ایروان قصد دارید به کاسکاد حرکت کنید، کافی است وارد خیابان آزاتوتیان شده، راستا خود را به سمت پارک پیروزی (ویکتوری) ادامه دهید. پس از گذر از پارک پیروزی، کاسکاد ایروان درست در جلوی شما نمایان خواهد شد. اما اگر در بخش جنوبی کاسکاد قرار دارید، ابتدا باید به خیابان آرشاکونیاتس بروید و این خیابان را تا سرانجام و تا کلیسای جامع سن گرگوری روشنگر ادامه دهید. به وسیله مترو نیز به راحتی می توان به این مکان دسترسی داشت، کافی است ایستگاه زوراوار آندرانیک (Zoravar Andranik) را در نقشه متروی ایروان بیابید و بر خط مترویی که شما را به این ایستگاه راهنمایی می نماید، سوار شوید. همچنین برای خرید بلیط هواپیما به مقصد ایروان یا دیگر شهرهای ایران و دنیا، می توانید از بلاگ سفرمارکت یاری بگیرید.

در نزدیکی کاسکاد ایروان از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

تئاتر اپرای ایروان: 850 متر

پارک عشاق: 1.4 کیلومتر

پارک پیروزی: 2.9 کیلومتر

کلیسای جامع سن گرگوری روشنگر: 3 کیلومتر

باغ گیاه شناسی ایروان: 7 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی کاسکاد ایروان برای اقامت وجود دارد؟

هتل مگ: 130 متر

میهمانپذیر سبک بالان (لایت وینگز): 700 متر

هتل کاسکاد: 1 کیلومتر

هتل اپرا سوئیت ایروان: 1.1 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به کاسکاد ایروان هستند؟

رستوران کاسکاد بالکن: 400 متر

رستوران غذاهای ایرانی آریا: 650 متر

رستوران پاندوک ایروان: 750 متر

منبع: گردشبان
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1392

به "کاسکاد یا هزار پله یکی از نمادهای معماری شهری ایروان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاسکاد یا هزار پله یکی از نمادهای معماری شهری ایروان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید