کریسمس با محدودیت&zwnjهای کرونایی

به گزارش تور آلمان ارزان، ماه هاست که محدودیت های کرونایی به میلیون ها اروپایی و آمریکایی دیکته می نماید که به کجا سفر نمایند و در آنجا با چه کسانی ملاقات داشته باشند. حال با نزدیک شدن کریسمس، دولت ها تصمیم های دشوارتری می گیرند و محدودیت ها را برای تعطیلات هم در نظر می گیرند.

کریسمس با محدودیت&zwnjهای کرونایی

به گزارش خبرنگاران، در ادامه به اطلاعیه هایی که تا به امروز در این زمینه صادر شده اند، نگاهی می اندازیم:

ایتالیا: تعطیلی بازارهای کریسمس و ممنوعیت سراسری

ایتالیا در حال حاضر شاهد بالاترین شمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا از انتها مارس است و جوزپه کونته، نخست وزیر آن به شهفرایندان کشورش گفته است که انتظار کریسمسی بدون تجمعات را داشته باشند. بسیاری از مناطق ایتالیا قرنطینه نسبی است و ممنوعیت سفر میان مناطق مختلف از 21 دسامبر تا 6 ژانویه اعلام شده است.

مردم ایتالیا همچنین شب کریسمس و سال نو نمی توانند از منازلشان خارج شوند. البته استثناهایی برای بعضی مشاغل، فوریت های پزشکی و موارد اضطراری وجود دارد. همچنین محدودیت تردد از 22 تا 5 صبح پای بر جاست. کلیساها می توانند باز باشند اما منع تردد بدین معناست که گردهمایی شبانه سنتی نباید انجام گردد. در همین حال بازارهای محبوب کریسمس در ایتالیا هم ممنوع شده اند.

نخست وزیر ایتالیا با هشدار درباره این تعطیلی سنتی گفته است ما استطاعت آن را نداریم. او یکی از چندین رهبر اروپایی از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون است که برای هماهنگی یک توافق در سطح اروپا برای به تعویق انداختن فصل اسکی کوشش می نماید. این سه کشور برای کریسمس، اسکی را تعطیل نموده اند.

این تعطیلی گسترده بدین معناست که تفرجگاه هایی در آلپ و دولومیت با از دست دادن درآمد چندین میلیارد یورویی روبرو می شوند. مقام های حوزه گردشگری به سرعت از این طرح انتقاد نموده و رئیس یکی از نهادهای گردشگری فرانسه گفته است: بنابراین 400 نفر در متروی پاریس مبتلا نمی شوند اما چهار نفر روی بالابر اسکی مبتلا می شوند؟!

اتریش: اجرای تست سراسری؛ سفر امن و اسکی مجاز است

دولت اتریش معتقد است با کاهش محدودیت ها امکان سفرهای امن مهیاست و اسکی از 24 دسامبر مجاز است، با این حال قوانین قرنطینه بدین معناست که این کار در داخل امکانپذیر است. تفرجگاه های سوئیس هم می توانند باز بمانند و تدابیر احتیاطی را رعایت نمایند.

بعضی نگرانند که بدون اجماع، مسافران این تعطیلات مسافت های طولانی را برای بازدید از استراحتگاه های آزاد طی نمایند. در فرانسه، آنالیز های مرزی تصادفی برای جلوگیری از ورود مسافران برای اسکی از کشورهای همسایه مانند سوئیس انجام خواهد شد.

اتریش تحت دومین قرنطینه سراسری تا هفتم دسامبر قرار گرفته است اما این امید هست که محدودیت ها برای کریسمس برداشته گردد. وزیر بهداشت اتریش 23 نوامبر گفت: دو هفته آینده حیاتی است. قرنطینه نباید تمدید گردد.

دولت اتریش دستکم هفت میلیون تست آنتی ژن دستور داده است و امید دارد با تست وسیع اتریشی ها را در راستا خروج از قرنطینه قرار دهد. صدها هزار معلم و افسر پلیس در کنار مردمی از مناطقی با بالاترین نرخ ابتلا تست داده اند. پیش از کریسمس هم تست داوطلبانه سراسری انجام می گردد.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش تاکید نموده است که تدابیر مورد نظر این کشور برای کریسمس با آمار راهنمایی می شوند. او گفت: اینکه مقرراتی برای کریسمس و سال نو در کار خواهد بود یا اینکه چه تعداد می توانند دورهمی داشته باشند، عمیقا به تعداد مبتلایان بستگی دارد.

فرانسه در شب سال نو ممنوعیت رفت و آمد بیان کرد

به دلیل افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در فرانسه، برگزاری مراسم و جشن های سال نو در خارج از منازل ممنوع شد. هم چین در شب سال نو از ساعت هشت شب به بعد مقررات منع رفت و آمد اعمال می گردد.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه روز آدینه 21 آذر (11 دسامبر) در جمع خبرنگاران گفت که این کشور هنوز به انتها موج دوم نرسیده و از سه شنبه آینده نیز قانون منع رفت و آمد شبانه به اجرا درخواهد آمد. پیشتر در نظر گرفته شده بود که منع رفت وآمد از ساعت 9 شب اجرا گردد. فقط در شب کریسمس مردم مجاز به حرکت آزادانه و رفتن به مراسم سنتی هستند که در کلیساها در نیمه شب شروع می گردد.

بعضی از برنامه ریزی ها برای کاهش محدودیت ها نیز به تعویق می افتند؛ باز شدن سینما، تئاتر و موزه هایی که برای روز سه شنبه در نظر گرفته شده بودند به ژانویه موکول می شوند. در کلیساها و مساجد نیز میان حاضران باید یک ردیف خالی بماند.

سفرهای کریسمس مجاز است

از نظر مقام های دولتی فرانسه شهفرایندان باید بتوانند در ایام کریسمس پیش خانواده های خود بفرایند. نخست وزیر فرانسه هم چنین به شهفرایندان هشدار داده که در گروه های کوچک با حداکثر شش عظیمسال جشن بگیرند. وی تأکید نموده که همه کارها باید برای جلوگیری از قرنطینه سوم در ماه های آینده انجام گردد.

فرانسوی ها همچنین باید از جشن های عظیم در شب سال نو چشم پوشی نمایند. ترقه بازی و آتش بازی شب سال نو حتی به شکل خصوصی و در بسیاری از مکان ها مجاز نیست. اما آتش بازی های سازمان یافته در بعضی مراکز پاریس و سایر شهرها وجود خواهد داشت.

پیش شرط ماکرون برای مراسم کریسمس

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پیش شرط مراسم آزادانه در ایام کریسمس را کاهش شمار مبتلایان به حداکثر 5000 نفر در روز گذاشته است. اما در روزهای اخیر این تعداد بیش از 14 هزار نفر یعنی تقریبا سه برابر بوده است. اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه هشدار داده که ممکن است موج دوم دوباره بلند گردد.

در انتها ماه نوامبر دولت فرانسه اولین محدودیت های سختگیرانه را که از اواخر ماه اکتبر در این کشور برقرار شده بود، شروع کرد. کلیه مغازه ها تحت شرایط بهداشتی بازگشایی شدند و به مردم اجازه داده شد حداکثر سه ساعت در روز آپارتمان خود را در شعاع 20 کیلومتری بدون ارائه دلیل موجه ترک نمایند. در دوران محدودیت های ماه اکتبر، پیاده روی یا دویدن فقط برای یک ساعت در شعاع یک کیلومتری خانه مجاز بود.

دیگر به گواهی نیازی نیست

نقض مقررات در فرانسه گران تمام می گردد. جریمه این کار تا 135 یورو خواهد بود. اما در میان همه سختگیری ها یک خبر تسکین دهنده مهم نیز برای مردم هست؛ از روز سه شنبه آینده فرانسوی ها دیگر مجبور نیستند با ارائه گواهی خانه خود را طول روز ترک نمایند.

از زمان شروع قرنطینه شدید در تاریخ 30 اکتبر عده کسانی که روزانه به کرونا مبتلا می شوند به شکل قابل توجهی کاهش یافت و از 60 هزار مورد ابتلای روزانه جدید به زیر 20 هزار مورد رسید.

فشار بر بیمارستان ها نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت. 3000 بیمار کرونا به تازگی در بخش های مراقبت ویژه فرانسه تحت معالجه قرار گرفته اند که کاهشی 50 درصدی را نشان می دهد. ماکرون قبلا گفته بود که هدف رساندن بیماران بخش مراقبت های ویژه به 2500 تا 3000 بیمار تا 15 دسامبر است.

اما تعداد مرگ و میرها به طرز گسترده ای افزایش یافته و به 56 هزار و 648 نفر در این کشور رسیده است. به همین دلیل هنوز امیدی به باز شدن رستوران ها و کافه ها و بسیاری مراکز دیگر نیست و آنها باید حداقل تا ژانویه سالی که فرا می رسد بسته بمانند.

آلمان: گردهمایی اجتماعی ممنوع

صدراعظم آلمان گفته است که قرنطینه سبک تا 10 ژانویه ادامه خواهد داشت. کافه ها، رستوران ها و اماکن تفریحی همچنان تعطیل خواهند ماند اما مدارس و فروشگاه ها باز هستند.

محدودیت ها در آستانه فصل تعطیلات کریسمس تشدید شده اند و با جدیت جلوی سفرها گرفته می گردد. از اول دسامبر محدودیت گردهمایی اجتماعی به دو خانواده و حداکثر پنج تن کاهش می یابد.

با این حال کاهش موقت قوانین بر سر دوره کریسمس وجود خواهد داشت. بین 23 دسامبر تا اول ژانویه تا 10 نفر می توانند ملاقات داشته باشند، با این حال آنگلا مرکل به آلمانی ها توصیه نموده تا قبل از اجرای تصمیمشان بیشتر فکر نمایند. بچه ها زیر 14 سال شامل این محدودیت نمی شوند.

مرکل همچنین گفته است، به غیر از دورهمی ها، هرگونه کاهش محدودیت ها پیش از کریسمس بعید به نظر می رسد زیرا شمار مبتلایان همچنان بسیار بالاست. بیشتر بازارهای مهم کریسمس در آلمان لغو شده اند اما تعدادی بازار محلی برنامه هایی در گستردگی کم برگزار می نمایند. برای سال نو، مراسم آتش بازی لغو شده است.

اسپانیا: میهمانی در بالکن و محدودیت دورهمی

براساس گزارش ها، دولت اسپانیا یک دوره تعطیلات متفاوت با محدودیت حضور شش تن در میهمانی ها در نظر گرفته است.

براساس آن توصیه می گردد که دورهمی ها در تعطیلات کریسمس در تراس رستوران ها یا دیگر امکان روباز برگزار گردد. خانواده های اسپانیایی همچنین رژه ای را به صورت سنتی در عصر پنجم ژانویه برگزار می نمایند و دولت اسپانیا گفته است که چنین مراسمی در کار نخواهد بود.

این طرح همچنین توصیه می نماید که فضاهای داخلی از تهویه مناسب برخوردار بوده و فاصله اجتماعی رعایت گردد. اما به طور کلی، وزیر بهداشت اسپانیا گفته است: هیچ چیز قابل تغییر نیست. ما باید به توافق هایی درباره محدودیت های کریسمس دست یابیم. زمانی که تصمیم گیری گردد، ما این تدابیر را اعلام خواهیم کرد.

یک سخنگوی دولت کاتالونیا هم ابراز امیدواری کرد که تجمع تا 10 نفر برای کریسمس مجاز گردد. او گفت: ما تصمیمات خودمان را می گیریم.

این در حالیست که در مادرید، مقام ها از دولت اجازه می خواهند تا برنامه تست گسترده در داروخانه ها را در آستانه کریسمس اجرا کند تا مردم بتوانند در این تعطیلات با اطمینان ملاقات داشته باشند.

روسیه: محدودیت های جدید

در مسکو، پایتخت روسیه تدابیر جدیدی اعلام شده که تا 15 ژانویه ادامه خواهد داشت. این موارد شامل ساعت تعطیلی رستوران ها و کافه ها و یک محدودیت ظرفیت 25 درصدی در سینماها و سالن های تئاتر می گردد. سکنه بالای 65 سال و گروه های پرخطر تا این تاریخ در قرنطینه باقی می مانند.

رسانه های محلی همچنین گزارش دادند که فستیوال خیابانی یک ماهه مسکو هم احتمالا لغو خواهد شد. سایر مناطق هم محدودیت های مشابهی اعلام نموده اند.

این تدابیر پس از آن اعلام شد که مقام های بهداشتی گفتند که شرایط ناپایدار است و هنوز این اپیدمی به پیک سراسری نرسیده است. موارد ابتلا به کرونا در هفته های اخیر افزایش یافته و 26 نوامبر اوج ابتلای روزانه به ویروس کرونا بود.

بریتانیا: دورهمی در فرصت پنج روزه

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا بیان کرد، مردمی که به استقبال سال نو می فرایند باید محدودیت های کرونایی مرتبط با مناطق را رعایت نمایند. به گفته او، قوانین صرفا برای پنج روز از 23 تا 27 دسامبر تسهیل می گردد و به سه خانواده اجازه دورهمی در خانه داده می گردد.

با توجه به اینکه دانشجویان در این ایام از دانشگاه ها به خانه باز می گردند و خانواده ها با سالخوردگان دور هم هستند، این احتمال هست که این تجمعات به موج سوم کرونا و یک قرنطینه دیگر ختم گردد.

آمریکا: میهمانی کریسمس تعطیل

مشاور ارشد جو بایدن در حوزه مقابله با کرونا هشداری شدیداللحن به آمریکایی ها داد و از آنها خواست تا میهمانی بابت کریسمس بر پا ننمایند. او هشدار داد که به رغم اقدامات جدید دولت برای تایید یک واکسن آنها طی هفته های آینده با موجی از کووید-19 روبرو خواهند بود.

او گفت: سه تا شش هفته آینده حداقل، هفته های کوویدی ما خواهند بود. بعد از آن هم به انتها نمی رسد اما اکنون در دوره ای هستیم که ممکن است با افزایش پشت افزایش روبرو شویم. ممکن است چند ماه طول بکشد تا واکسن به شکل سراسری در دسترس قرار بگیرد.

از سوی دیگر مقام های کانادایی و آمریکایی آدینه بیان کردند که مرزهای زمینی آمریکا با کانادا و مکزیک برای سفرهای غیرضروری دستکم تا 21 ژانویه بسته است. این تصمیم بدین معناست که بایدن بعد از روی کار آمدن در بیستم ژانویه باید درباره لغو یا ادامه این محدودیت ها تصمیم بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1596

به "کریسمس با محدودیت&zwnjهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریسمس با محدودیت&zwnjهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید