کوچه قورباغه 2 قرن قدمت دارد، رمزگشایی از نام کوچه قدیمی شمال تهران

به گزارش تور آلمان ارزان، یک کوچه کوتاه و باریک است؛ از آن ها که تا قدم در آن می گذاری به انتهایش می رسی و کوچه تمام می گردد. اما همین کوچه باریک، یکی از کوچه های معروف محله دزاشیب است. اهالی قدیمی به آن کوچه قورباغه می گویند و این نام سال هاست که برای اهالی دزاشیب نامی آشناست.

کوچه قورباغه 2 قرن قدمت دارد، رمزگشایی از نام کوچه قدیمی شمال تهران

به گزارش همشهری آنلاین، برخی ها می گویند کوچه قورباغه قدیمی ترین کوچه محله دزاشیب است و اصلا کل محله از همین کوچه شکل گرفته. از اعتیار و سندیت این مدعا که بگذریم، قدیمی ها می گویند کوچه قورباغه حدود 2 قرن قدمت دارد.

وقتی دزاشیب هم مثل دیگر محله های امروز شمال تهران، یک آبادی خوش آب و هوا بود در منطقه شمیران، در تمام دزاشیب باغ ها و کوچه باغ هایی وجود داشت که روح را جلا می داد. از همین دوران بود که یکی از کوچه های دزاشیب به کوچه قورباغه معروف شد. اهالی به آن کوچه آشتی کنان هم می گفتند؛ چون معبری باریک بود در میان دو باغ و نهری جاری در در وسط آن. در خانه های ویلایی دو طرف این کوچه، چند استخر وجود داشت که پر بود از قورباغه. تابستان ها که جمعیت قورباغه ها بیشتر می شد، از تمام کوچه صدای قورباغه به گوش می رسد و همین شد که نام این معبر قدیمی شد کوچه قورباغه.

منبع: فرارو
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2458

به "کوچه قورباغه 2 قرن قدمت دارد، رمزگشایی از نام کوچه قدیمی شمال تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچه قورباغه 2 قرن قدمت دارد، رمزگشایی از نام کوچه قدیمی شمال تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید