تور ارزان چین: آمریکا باید گفتگوهای مثبت و سازنده با چین را حفظ کند

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، کورت کمپبل، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در منطقه هند و اقیانوس آرام، روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده نه بدنبال سلطه و فزونی در منطقه، بلکه در پی همزیستی با چین در هند و اقیانوس آرام است.

تور ارزان چین: آمریکا باید گفتگوهای مثبت و سازنده با چین را حفظ کند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گفته این مقام آمریکایی، در نهایت آنچه واشنگتن در پی آن است نوعی همکاری است.

کمپبل که در جریان مصاحبه درباره روابط آمریکا و چین در نشست بنیاد کارنگی حضور داشت، بعلاوه اضافه نمود: واشنگتن باید در چندین عرصه با چین رقابت و همزمان مصاحبههای مثبت و سازنده با آنها را حفظ کند.

نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که بیشتر شهروندان آمریکایی با وجود آنکه انتظار دارند که تنش ها با چین افزایش یابد، اما خواهان آن هستند که از درگیری نظامی با پکن خودداری گردد.

بعلاوه آمریکا، چین و دیگر اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در اوایل این هفته بیانیه مشترکی درباره اجتناب از جنگ هسته ای و مسابقه تسلیحاتی منتشر کردند که عبدالله شهید، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد آن را پیغام درست برای کل کره زمین خواند.

در عین حال وزارت خارجه چین نیز به تازگی ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه پکن در حال ایجاد زرادخانه هسته ای است را رد کرد. واشنگتن در کوشش است تا پکن را به پای میز مذاکره برای پیمان نو کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت نو) بکشاند. این پیمان در حال حاضر شامل ایالات متحده و روسیه است و هرکدام از این دو کشور را به 1550 کلاهک تهاجمی هسته ای محدود می نماید. با این حال پیشتر روسیه اعلام نموده بود که قصد ندارد چین را مجبور به شرکت در مذاکرات استراتژیک هسته ای کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2215

به "تور ارزان چین: آمریکا باید گفتگوهای مثبت و سازنده با چین را حفظ کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: آمریکا باید گفتگوهای مثبت و سازنده با چین را حفظ کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید