آیا کشف اثر تاریخی زیرزمینی در متروی مشهد صحت دارد؟

به گزارش تور آلمان ارزان، ایسنا/ بدنبال آخرین اخبار واصله، این پرسش مطرح می شود که آیا کشف اثر تاریخی زیرزمینی در متروی مشهد صحت دارد؟

آیا کشف اثر تاریخی زیرزمینی در متروی مشهد صحت دارد؟

مسئول ثبت آثار ملی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به هیچ عنوان تعیین نیست که ادعاهای مطرح شده در مورد کشف شهر زیرزمینی صحت پیدا می نماید و اینکه این منطقه با اصالت همراه خواهد بود یا خیر. تا منطقه آنالیز نگردد، نمیتوان پاسخ قطعی برای این مورد داشت.

محمود طغرایی در مورد قنات قدیمی و کانال یافت شده در مسیر حفاری تونل قطار شهری مشهد اظهار کرد: با توجه به موضوع کشف قنات قدیمی در مسیر حفاری تونل قطار شهری متاسفانه مسیر بازدید از منطقه به علت ریزش تونل مسدود بود و در حال حاضر آنالیز منطقه میسر نشد.

وی افزود: قرار است چاهی به وسیله گروه مشغول به کار در تونل حفر گردد تا به وسیله آن برای آنالیز به منطقه مورد نظر دسترسی پیدا کنیم.

ناصر نعمتی، مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد، در صفحه توییتر خود از کشف یک کانال زیرزمینی در حفاری خط سه قطار شهری خبر داده و مدعی شد که محیط در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته تا ارزش تاریخی سازه و سایر موضوعات مورد آنالیز قرار گیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2418

به "آیا کشف اثر تاریخی زیرزمینی در متروی مشهد صحت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کشف اثر تاریخی زیرزمینی در متروی مشهد صحت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید